Stojadin Mitić (72) iz Niša oglasio je prošlog tjedna putem društvenih mreža prodaju bubrega zbog duga za struju, što je izazvalo brojne komentare njegovih poznanika i prijatelja, ali i drugih građana.
Mitić je za agenciju Beta rekao da je do danas već dobio četiri, pet ponuda i da će sigurno pristati na neku od njih jer, kako je istaknuo, to je jedini način da svojoj obitelji ponovno osigura struju bez koje je posljednjih više od mjesec dana.
Kako je kazao, najbolja ponuda za bubreg koju je dobio trenutno iznosi 6.000 eura.
“Znam da prodaja organa kod nas nije dozvoljena, ali službeno ću se prijaviti kao donator. Supruga i kćer su uplašene zbog moje odluke, svjestan sam i ja rizika, ali ne odustajem. Sila me je na to natjerala”, istakao je Mitić.
Prema Mitićevim riječima, njegova mirovina iznosi 143 eura, a mirovina njegove supruge teško oboljele od astme je 101 euro.
“Za neku navodno neovlaštenu potrošnju Elektrodistribucija od mene traži 1497 eura , a više od 1691 eura je potrebno da bi mi ponovno priključili struju. Nemam taj novac, a neću dozvoliti da mi supruga ostane bez života. Nikad se ne zna kada će joj zatrebati inhalator, a kako da ga koristi kad nemamo struju”, rekao je Mitić.
On je istaknuo da su muke njegove obitelji počele 2013. godine kada je s Elektrodistribucijom potpisao sporazum o otplati starog duga na rate.
“Iako sam tada platio sve što treba i poslao zahtjev Elektrodistribuciji, nisu mi došli priključiti struju pa sam morao to sam učiniti. Uredno sam plaćao potrošenu struju sve dok nisu došli 21. svibnja i skinuli mi strujomjer zbog neovlaštene potrošnje i ispostavili račun od 1497 eura”, izjavio je Mitić.
On je kazao da se proteklih tjedana žalio Elektrodistribuciji i sudu, ali da su njegove žalbe odbijene.
“Mislim da ponudim oko, ono košta više od bubrega”
Mitićevi susjedi izjavili su za agenciju Beta da on nije jedini stanovnik naselja Železničkih baraka koji ima problem sa strujom i da su spremni također krenuti njegovim stopama da bi osigurali svojim obiteljima normalne uvjete za život.
Anica Zekić Ametović kazala je da su zbog navodne neovlaštene potrošnje i njoj isključili struju prošle godine.
“Po nalogu suda su mi privremeno, na dvije godine, priključili struju jer je moja kćer dijabetičarka na inzulinu. Kada to vrijeme istekne ne znam što ću. Mislim da ponudim na prodaju oko, ono košta više od bubrega, samo da zadovoljim to što Elektrodistribucija traži”, izjavila je Zekić Ametović.
Prema njenim riječima, stanari naselja Železničke barake imaju problem s Elektrodistribucijom jer se strujomeri nalaze na zidu jedne kuće, odnosno “na ulici”.
“Svatko može prić strujomeru i raditi što želi. Mi ih ne možemo čuvati 24 sata dnevno. Ekipa distribucije dođe i kaže ‘oštetili ste plombu namjerno’ i odnesu strujomjer. Kome je od nas 48 stanara ovog naselja u interesu da tako nešto sam sebi napravi”, zapitala je Zekić Ametović.
Stanovnici naselja Železničke barake potpisali su peticiju i zatražili zajednički prijem kod nadležnih u EPS-u kako bi izložili svoj problem s radnicima niške Elektrodistribucije koji im, kako kažu, “nasilno skidaju strujomjere, sijeku plombe sa strujomjera i rade lažne zapisnike o neovlaštenoj potrošnji”.
EPS: Mitić otkriven u krađi električne energije
Sektor za odnose s javnošću JP EPS priopćio je za Betu da je u slučaju korisnika Stojadina Mitića, koji je u više navrata isključivan zbog duga i otkriven u krađi električne energije, u potpunosti poštovan zakon i čak je omogućeno da obaveze plati na rate.
“Posljednja obustava isporuke električne energije bila je u prosincu 2013. godine zbog duga od 3187 eura. I tom prilikom korisnik je otkriven u neovlaštenoj potrošnji električne energije. Korisnik se ponovno priključio bez odobrenja, što je otkriveno u kontroli 5. rujna 2017. godine”, kazali su u EPS-u.
Za posljednji slučaj, dodali su u EPS-u, obračunata je neovlaštena potrošnja električne energije u vrijednosti 1497 dinara i kupac je sklopio sporazum o odloženom namnirenju duga, koji za sada poštuje.
“Na zahtjev kupca, nadležni u niškoj distribuciji su ga primili na razgovor, objasnili proceduru utvrđivanja neovlaštene potrošnje električne energije i izdavanja rješenja za ponovno priključenje na distribucijski sustav. Razgovor je bio jako neprijatan uz brojne prijetnje i uvrede od strane kupca”, naveli su u EPS-u.
Korisniku je, dodali su u EPS-u, rečeno da zakaže sastanak kod direktora niškog ogranka EDB-a i da će biti pozvan na razgovor prilikom prvog prijema stranaka.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.