Oglas

Stathopoulos: Zaštitit ćemo svoju investiciju u Srbiji

author author
FoNet , Danas
04. lis. 2019. 11:16
>
11:21
Nikos Statopulos, BC Partners
Arhiva UG | Arhiva UG

Partner i član Upravnog odbora investicijskog fonda BC Partners - vlasnika SBB, TV N1 i Nove S - Nikos Stathopoulos ocijenio je da u Srbiji ima problema s vladavinom prava, neovisnim pravosuđem, stabilnošću porezne institucije i slobodom medija.

Oglas

"Sva ta pitanja smo uočili i vjerujemo da je to sve dio sazrijevanja zemlje koja napreduje. Srbija je svakako mlada demokracija koja se razvija", rekao je Stathopoulos za list Danas.

Stathopoulos je rekao da je došao u Beograd i kao partner odgovoran za BC Partners, koji je investitor i većinski vlasnik United grupe, ali i kao predsjednik United grupe.

"Osnovna svrha dolaska u Beograd je upoznavanje zaposlenih u kompanijama SBB i United Media, ali i sastajanje s pojedinim državnim agencijama i dužnosnicima", rekao je on.

Stathopoulos je naveo da nije došao smijeniti direktora programa TV N1 Jugoslava Ćosića.

"Naravno da ne. Pročitao sam takve navode i oni su apsolutno netočni. Prije svega, moj posao ne uključuje smjenjivanje zaposlenih. Što je još važnije, mi imamo neovisan urednički kolegij kojim se neovisno upravlja. U svakom slučaju, to sigurno neću raditi i nisam ovdje da bih bilo koga smjenjivao", rekao je on.

Na pitanje što je svrha sastanka s predsjednicom Vlade Srbije Anom Brnabić, on je rekao da je dijelom razlog sastanka i to što je njihova investicija - najveća direktna strana investicija u zemlji.

"Kao strani direktni investitori, očekujemo suradnju s vladom, premijerom ili predsjednikom dane zemlje. Iz mog kuta to treba biti partnerska suradnja, a ne antagonistički odnos s premijerkom", rekao je Stathopoulos.

On je ukazao da je važno naglasiti pitanja koja je potrebno riješiti.

"Ako skrenemo pažnju na njih i premijerka i ostatak vlade shvate da ćemo kao investitori dati sve od sebe da zaštitimo svoju investiciju i interese u zemlji, nadamo se da će biti razumni", rekao je Stathopoulos.

Stathopoulos je naveo da je tražio sastanak s predsjednikom Srbije Aleksandrom Vučićem, ali da Vučić nažalost nije u mogućnosti doći na sastanak, dodavši da su početkom godine u Davosu imali "vrlo produktivan sastanak".

Stathopoulos je rekao i da predsjednik Savjetodavnog odbora United grupe Dragan Šolak nije nimalo zainteresiran za uključivanje u politički život u Srbiji.

"Kad smo investirali, ti navodi su već postojali i otvoreno sam razgovarao s njim. Čvrsto sam uvjeren da on nema nikakve aspiracije za političko djelovanje u Srbiji. Iskreno, nije mi jasno zbog čega takve optužbe stalno isplivavaju", rekao je on.

Podsjetio je da je Šolak osnivač United grupe i da ljudi poput njega zaslužuju više pohvala.

"On je od malog poduzeća u Srbiji napravio regionalnog giganta. United grupa može postati studija slučaja za poslovanje u Srbiji zbog toga što je kao osoba rođena u ovoj zemlji uspio napraviti regionalnog lidera i razviti kompaniju do razine na kojoj je ona danas. Šolak ima ulogu predsjedavajućeg Savjetodavnog odbora. Savjetodavni odbor je naše strateško tijelo koje se fokusira na razvoj poslovanja, posebno izvan postojećih granica. On danas obavlja tu funkciju. Svakako smatram da su svi navodi o njemu potpuno neosnovani", istaknuo je Stathopoulos.

nikos-statopulos-bc-partners-197333.jpeg
Arhiva UG | Arhiva UG

Prema njegovim riječima, u pojedinim slučajevima događalo se da uvjeti poslovanja u Srbiji nisu jednaki za sve, kako se očekuje. Na pitanje je li mislio na Telekom Srbija, odgovorio je potvrdno.

"Postoje slučajevi gdje smatramo da uvjeti nisu baš jednaki. Ovo je konkurentno područje i mi pozdravljamo konkurenciju. U svim drugim zemljama se natječemo na tržištu i nigdje ne postoji monopol. Ali želimo osigurati jednake uvjete za sve, naročito kada postoje kompanije u državnom vlasništvu ili na koje država utječe", rekao je Stathopoulos.

Objašnjavajući zašto su investirali u Srbiju, Stathopoulos je rekao da je na prvom mjestu ekonomski razvoj i u Srbiji i u regiji i da Srbija bilježi godišnji rast od 3,5 posto, što je "tempo na kojem bi pozavidio veliki broj razvijenih europskih tržišta".

"Još jedna važna stvar je to što sam primijetio da je kvaliteta kadrova izuzetno dobra. Povrh toga – što se tiče SBB i United grupe – tehnologija i sadržaj medija su izuzetno kvalitetni", smatra on.

Dodao je da bi opet uložio u Srbiju.

"Smatram da zemlja ima odličnu gospodarsku dinamiku, a sama kompanija ima najbolje ljude, najbolju tehnologiju i najbolji sadržaj. Ono čime nisam naročito zadovoljan su stvari koje sam i očekivao kada smo ulagali, a odnose se na: čvrstu volju da se primjenjuje vladavina prava; postojanje jednakih uvjeta; stabilan porezni sustav i slično", ističe on.

Stathopoulos je rekao da je u razgovoru s premijerkom i predsjednikom prepoznao autentičnu želju za ulaskom u Europsku uniju.

"Vjerujem da ona postoji, a ako je ta želja zaista autentična, te stvari će se na kraju riješiti. Smatram da je članstvo u Europskoj uniji malo vjerojatno ako se te stvari ne poprave. Sloboda medija je tako ključan preduvjet priključivanja EU-u. Nisam očekivao da će šest mjeseci nakon investicije sve u zemlji biti popravljeno, to ne očekujem ni sada. Mislim da je to put koji zahtijeva vrijeme. Mi kao strani investitor možemo ponekad i pomoći da se taj put sazrijevanja ubrza", naglasio je on.  

Navodi da BC Partners dosta investira u regiji i da to nije poznato široj javnosti.

"Razmišljali smo o investiranju mnogo puta. Razmišljali smo i kada se prodavao Telekom Srbija, zatim i o slovenskom Telekomu, kao i ulaganju u Hrvatskoj. Dosta faktora utječe na odluke o investiranju", objašnjava Stathopoulos.

Na pitanje hoće li prodati United grupu nakon nekoliko godina, odgovorio je da ne postoji čvrsto definiran vremenski period.

"Možda četiri, pet ili sedam godina. Pojedine kompanije smo držali u vlasništvu po više od deset godina. Deset godina smo bili vlasnik najvećeg supermarketa u Turskoj. Pojedinačno, ovdašnje zemlje su relativno male. Investicije u npr. Crnoj Gori ili Bosni nisu zanimljive za kompaniju naše veličine. Na globalnoj razini i za naše standarde, Srbija ima oko sedam-osam milijuna ljudi i nije dovoljno velika. S druge strane, United grupa ima tržište od 20 milijuna ljudi. To već jest dovoljno velika brojka", zaključio je Stathopoulos.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama