Ljubljanska zračna luka planira biti čvorište za charter letove

Ekonomija 25. tra 202208:07 0 komentara
Jure Makovec / AFP

Ljubljanska zračna luka Jože Pučnik oporavljua se u skladu sa svjetskim trendovima, a razgovara se i o uvođenju novih destinacija i mogućnost pretvaranja slovenskog glavnog grada u čvorište charter letova.

Generalna direktorica operatera Fraport Slovenija, Babett Stapel, istaknula je da bi razina prometa prije covida trebala biti dostignuta 2026. godine, a očekuje se i da će rat u Ukrajini imati određeni utjecaj na rad ljubljanske zračne luke.

VEZANE VIJESTI

“Ove godine očekujemo 880.000 putnika, što je samo 15.000 manje od prošlogodišnje početne prognoze. Ove godine ćemo imati 104% više putnika nego lani, ali i dalje 49% manje nego 2019. No, broj putnika će se udvostručiti, pa se putnički promet oporavlja. Idemo u pravom smjeru. Ne očekujem da ćemo sljedeće godine ostvariti rezultate iz 2019. godine. Voljela bih da možemo, ali zbog visokih cijena goriva, rata i neizvjesnosti, procjenjujem da ćemo 2026. dostići razinu prije pandemije, odnosno opsluživat ćemo 1,8 ili 1,9 milijuna putnika”, rekla je Stapel za Delo. Dodala je da zračna luka ove godine očekuje oko 70.000 putnika s ruskog i ukrajinskog tržišta, a rat je također rezultirao obustavom Finnairove sezonske usluge iz Helsinkija, koja će se vjerojatno obnoviti 2023. Međutim, ti bi gubici trebali najvećim dijelom zamijeniti povećanjem frekvencija postojećih prijevoznika koji održavaju letove prema slovenskoj prijestolnici.

Zračna luka trenutačno pregovara sa zračnim prijevoznicima koji već opslužuju Ljubljanu oko uvođenja novih linija. S druge strane, sljedećeg ljeta očekuje se i povratak Iberije, koja je ove godine obustavila usluge za Sloveniju. Stapel je rekla da je odluka španjolskog prijevoznika donesena zbog nedostatka raspoloživih kapaciteta.

Hoće li Ljubljana biti čvorište charter letova?

Osim toga, Fraport Slovenija razmišlja i o pretvaranju zračne luke u čvorište za charter letove. Charteri su lani činili više od 20% putničkog prometa Ljubljane, a očekuje se da će taj udio porasti 2022. “Željela bih s našim zaposlenicima pregledati i ocijeniti neke stare ideje koje u prošlosti nisu bile učinkovite. Imam jednu konkretnu stvar na umu. Željela bih stvoriti čvorište za charter u zračnoj luci Ljubljana. Već razgovaramo o tome i ove godine ćemo analizirati je li to potencijal koji bi nas mogao razlikovati od drugih. Prošle smo godine prevezli petinu svih putnika u charterima, u usporedbi s 11% godinu prije. Ove godine možemo dodatno povećati ove brojke”, rekla je Stapel.

Za sada, primarni cilj Zračne luke Ljubljana ostaje ponovno potaknuti ljude da lete. “Prva i najvažnija stvar je oporavak i povratak putnika. Budući izazov bit će suočavanje s rastućom inflacijom, cijenama i troškovima. Tijekom pandemije smanjili smo varijabilne troškove koliko smo mogli. Morat ćemo proći kroz drugu i treću krizu. Više i ne brojim krize: kolaps Adria Airwaysa, pandemija covida-19, rat u Ukrajini, pad gospodarskog rasta… Ali idemo naprijed”, rekla je generalna direktorica.

O nacionalnom prijevozniku

Komentirajući mogućnost da nova slovenska vlada osnuje nacionalnog prijevoznika, Stapel je istaknula: “Ne mogu odlučiti treba li Slovenija ili država osnovati nacionalnog prijevoznika. No, mogu reći da će, ako se to uspostavi, biti više nego dobrodošlo s naše strane. Podržavamo svaki razvoj koji je održiv i povećava povezanost”.

Odgovarajući na kritike da oporavak Zračne luke Ljubljana zaostaje za svojim regionalnim suparnicima, Stapel je rekla: “Nemamo masovni turizam, putovanja dijaspore i domaće letove, pa ne bismo trebali uspoređivati ​​jabuke i kruške. Naš oporavak je u potpunosti u skladu s oporavkom u međunarodnom prometu. Usporedite li jabuke s kruškama, reći ćete da smo spori. Ako nas usporedite s usporedivim zračnim lukama, a ne, primjerice, sa zračnim lukama na Mediteranu koje su turistička žarišta, dobro nam ide”, prenosi Exyuaviation.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!