Zbog carina na uvoz čelika i aluminija, koje je nedavno uvela Trumpova vlada, Ford Motors zabilježit će za milijardu dolara manju dobit, dok je Honda poručila da će više cijene čelika povećati troškove njezina poslovanja za stotine milijuna dolara.
„Iz perspektive Forda, carine na metale oduzet će nam oko milijardu dolara dobiti. Ako to potraje, bit će i više štete”, kazao je izvršni direktor tog proizvođača automobila James Hackett u srijedu na poslovnoj konferenciji agencije Bloomberg.
Interne analize te kompanije pokazuju, naime, da će zbog carina na metale u ovoj i idućoj godini njezina dobit biti manja za milijardu dolara.
Predsjednik SAD-a Donald Trump uveo je u ožujku 25-postotne carine na uvezeni čelik, a 10-postotne carine na uvoz aluminija iz većine zemalja.
Premda većinu čelika i aluminija koje koristi za svoja vozila Ford nabavlja na domaćem tržištu, Hackett je kazao da bi carine mogle rezultirati višim cijenama domaćih sirovina.
Rick Schostek, izvršni potpredsjednik podružnice Honde u Sjevernoj Americi, kazao je, pak, da će rast cijena čelika u SAD-u rezultirati stotinama milijuna dolara dodatnih troškova poslovanja te tvrtke. I to premda je više od 90 posto čelika u Hondinim automobilima koji se sklapaju u SAD-u američke proizvodnje.
Honda zasad nije zbog povećanih troškova podigla cijene automobila u SAD-u, no to će se pitanje sigurno razmotriti, kazao je Schostek.
Predsjednik Trump tvrdi da je trgovinski deficit SAD-a štetan za američke proizvođače i radnike i smatra da će uvođenjem carina preokrenuti taj trend.
Međutim, uvođenje carina na čelik i aluminij potaknut će rast cijena automobila u SAD-u jer će porasti cijene sirovina za proizvođače, upozorava automobilska industrija.
Uz to, ta je industrija suočena s novim krugom carina, s obzirom da je Trump najavio i mogućnost uvođenja 25-postotnih carina na automobile i njihove dijelove uvezene iz Europske unije i drugih zemalja.
Iz analitičke tvrtke IHS Markit upozoravaju da bi te carine imale dalekosežne posljedice za američku autoindustriju, kao i za šire gospodarstvo.
Tako ta tvrtka procjenjuje da bi puna primjena tih carina dovela do povećanja cijena novih vozila u SAD-u između 1.800 i 5.700 dolara, dok bi prodaja novih automobila u 2020. godini pala za otprilike 2,2 milijuna.
Ukupna prodaja vozila mogla bi te godine, procjenjuje IHS, pasti na svega 14,5 milijuna, dok se procjenjuje da će ove godine dosegnuti 17 milijuna.
Nove carine bi, također, dovele do gubitka oko 300.000 radnih mjesta u proizvođačima automobila i kod prodavača vozila, dok bi rast američkog gospodarstva bio srezan za 1,1 postotni bod, na 2,2 posto, procjenjuje IHS.