Moskva se probila među tržišta s najsnažnijim rastom usluga dijeljenja automobila u svijetu zbog poskupljenja parkinga i manjka parkirnih mjesta, koji su prisilili desetke tisuća Moskovljana da nađu povoljnije rješenje za kretanje po gradu.
Moskva ima 12,5 milijuna stanovnika, a gradske su vlasti smanjile broj parkirnih mjesta kako bi potaknule građane na pješačenje.
Paralelno su znatno povisili cijene parkiranja u gradu kako bi povećali prihode i smanjili prometnu zagušenost. Moskva spada među prometno najzagušenije gradove u svijetu.
Ti su razlozi pridonijeli povećanju broja zajedničkih vožnji u gradu na minimalno 30 tisuća dnevno u razdoblju od siječnja do rujna, prema podacima gradskih vlasti.
U američkoj investicijskoj banci JP Morgan procjenjuju da ih je ove jeseni bilo 60 tisuća dnevno, napominje Reuters.
To je ogroman skok u usporedbi sa 45 tisuća vožnji dnevno u cijeloj 2016. godini.
Moskovsko tržište usluga dijeljenja automobila spada među najrazvijenije u kategoriji velikih svjetskih gradova po broju ‘dijeljenih’ automobila i po broju ‘dijeljenih’ automobila po stanovniku, pokazuje istraživanje JP Morgana koje je Reuters analizirao.
Prošle je godine u Moskvi omjer ‘dijeljenih’ automobila i stanovnika iznosio jedan prema pet tisuća. Vodeću poziciju u svijetu drži Washington s jednim ‘dijeljenim’ automobilom na 692 stanovnika, utvrdili su u toj američkoj investicijskoj banci.
U međuvremenu se taj omjer u Moskvi smanjio na jedan ‘dijeljeni’ automobil na 1.082 stanovnika a gradske vlasti procjenjuju da će se u sljedećih pet godina spustiti na jedan automobil na 500 stanovnika.
U Rusiji posluje 15 kompanija specijaliziranih za usluge dijeljenja automobila, uključujući Delimobil, Yandex.Drive, BelkaCar i YouDrive.
Mnogi Rusi i dalje automobil smatraju statusnim i simbolom uspjeha, što je nasljeđe iz doba Sovjetskog Saveza, konstatira Reuters. Sve veća popularnost usluge dijeljenja automobila u posljednje vrijeme pokazuje ipak da Rusi, posebno u velikim gradovima, gube interes za vlasništvo nad automobilom.
Istraživanje Goldman Sachsa upućuje na zaključak da uzlet usluga dijeljenja automobila ne bi trebao smanjiti prodaju automobila budući da je vijek trajanja ‘dijeljenih’ automobila 3,5 puta kraći nego onih u privatnom vlasništvu.