Britanija će ponovo nacionalizirati usluge željezničkog prijevoza na sjeveru Engleske, najavio je u srijedu ministar prometa Grant Shapps, raskidajući prije isteka ugovor s multinacionalnom tvrtkom Arriva zbog kašnjenja i otkazivanja putovanja i učestalih štrajkova.
Britanija je 90-ih godina prošlog stoljeća privatizirala kompanije u sektoru usluga željezničkog prijevoza, ali su proteklih godina zbog učestalih problema ponovo nacionalizirali mnoge tvrtke.
Tako su 2018. godine vratili pod državnu ‘kapu’ usluge prijevoza na potezu od Londona do Edinburgha i možda neće stati na tome. U problemima je i linija South Western na kojoj usluge prijevoza pružaju britanska transportna tvrtka First Group i MTR Group sa sjedištem u Hong Kongu, napominje Reuters.
Prema postojećem sustavu dodjele koncesija u željezničkom prijevozu ugovor se može raskinuti ako kompanije ne mogu ispuniti preuzete financijske obaveze. Sustav je bio česta meta kritika putnika, sindikata i političara koji tvrde da rezultira skupim i nepouzdanim uslugama i pretrpanim vlakovima.
Postojeći je model problematičan i treba ga mijenjati, složio se ministar Shapps.
“Jasno je da postojeći model ne može osigurati odgovarajuću kvalitetu (usluge)… Znamo da stvari treba mijenjati i to ćemo napraviti”, naglasio je, aludirajući na skorašnju reviziju.
Posao prijevoza na Northern Railu dodijeljen je 2015. godine multinacionalnoj tvrtki Arriva, čiji je vlasnik Deutsche Bahn. Ugovor je trebao isteći 2025. godine.
Zbog loših rezultata posao prijevoza preuzet će 1. ožujka državno poduzeće, kazao je ministar, najavljujući raskidanje ugovora pet godina prije isteka.
Putnici na Northern Railu godinama su morali trpjeti učestala kašnjenja i otkazivanje putovanja zbog štrajkova, manjka vlakovođa, problema s rasporedom vožnje, zastarjele infrastrukture i kašnjenja isporuke novih vlakova.
Putnici će sada vidjeti poboljšanje, obećao je ministar.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram