Diljem svijeta popuštaju epidemiološke mjere, postupno se otvaraju trgovine, restorani i turističke atrakcije. Zemlje čuvaju svoje ekonomije pa pozivaju građane da ljeto provedu u domovini. Nakon više od dva mjeseca obustave zračnog prometa, uspostavljaju se međunarodni letovi. Koronavirus zarazio je i gospodarstvo, a na Dalekom istoku krenuli su u agresivne kampanje poticanja potrošnje.
Eiffelov toranj otvara svoja vrata 25. lipnja. Opreza radi, liftovi neće raditi pa do najljepšeg pogleda na Pariz potrebno je, do druge etaže svladati 674 stube. I to s maskom na licu.
Parižani se polako opuštaju nakon 11 tjedana karantene. U Francuskoj je ipak još aktivno gotovo 54.000 slučajeva zaraze.
Otvoreni su Vrtovi Claudea Moneta u Givernyju, umjesto 5000 posjetitelja na dan, ograničeni su na 1000 ulazaka.
“Izvrsno je da su vrtovi ponovno otvoreni. Zahvalni smo da smo ovdje u iznimnim uvjetima”, kaže jedan od posjetitelja.
Uoči najneizvjesnije turističke sezone puno je straha i borbe za opstanak. British Airways na bubanj će staviti najmanje 10 umjetničkih djela iz svoje bogate zbirke, nastojeći na taj način prikupiti višemilijunsku svotu za pokrivanje dugova.
Kao poticaj za putovanje, Cipar pokriva sve troškove gostiju koji se na otoku eventualno zaraze. Spremno je i 300 hotelskih soba za karantenu.
“Ljudi koji požele rezervirati godišnji odmor, postavljaju si ova pitanja:” Što će se dogoditi ako na putu osjetim simptome? Što slijedi ako na odredištu postanem pozitivan na koronavirus? Tko će pokriti taj trošak? Hoće li moje osiguranje to pokriti? Odgovor je ne. Hoću li morati platiti više da ostanem na otoku?”, kaže Savvas Perdios.
Broj mrtvih u krizi koronavirusa u Latinskoj Americi prešao je 70.000. Meksiko bilježi rekordan broj novooboljelih u jednom danu. Peru se nakon rigoroznih karantena sporo otvara. Sveti grad Inka, Macchu Picchu prve turiste očekuje u srpnju.
Brazil je po broju mrtvih treći u svijetu. Unatoč upozorenju epidemiologa da je prerano za opuštanje, vlasti su otvorile plaže u Riu.
“Rano je još za izlazak iz karantene, i dalje ne znamo smanjuje li nam se krivulja jer imamo vladu koja manipulira s brojkama”, zabrinut je jedan Brazilac.
Tajland je ušao u treću fazu ukidanja epidemioloških mjera. Provode se i dalje vrlo stroge kontrole, neki trgovački centri uveli su robote koji pomažu službi za korisnike da osiguraju socijalnu distancu.
Pandemija je utjecala i na potrošačke navike. Luksuzni proizvodi i visoka moda u ozbiljnoj su krizi. Kina se nakon svih trauma nada turistima, a u lipnju je startala velika kampanja za povećanje potrošnje.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.