Više od trećine djece školske dobi u svijetu nije imalo pristup učenju online kad su zbog pandemije koronavirusa njihove škole bile zatvorene, objavio je UNICEF u četvrtak.
U supsaharskoj Africi gotovo polovica učenika ne može učiti na daljinu, a u istočnoj Europi i dijelovima Azije trećina, navodi se u izvješću.
Najmlađa školska djeca i ona iz najsiromašnijih obitelji ili seoskih kućanstava najčešće propuštaju online učenje.
Gotovo 1,5 milijardu djece pogođeno je zatvaranjem škola u jeku karantena, prema izvješću UN-ove agencije.
“Za najmanje 463 milijuna djece čije su škole zatvorene zbog covida-19 nije bilo učenja na daljinu”, rekla je ravnateljica UNICEF-a Henrietta Fore.
“Velik broj djece čije je obrazovanje potpuno narušeno mjesecima rezultirat će svjetskom krizom u obrazovanju. Posljedice u gospodarstvima i u društvu mogle bi se osjećati desetljećima”, upozorila je.
Izvješće se služilo podacima iz stotinu zemalja o dostupnosti kućne tehnologije i mogućnostima potrebnim za online učenje poput pristupa televiziji, radiju i internetu.
Čak i ako imaju te mogućnosti kod kuće, može ih sprečavati nedovoljna podrška, loši uvjeti za učenje ili pritisak da moraju raditi, naglašava se u izvješću.
UNICEF je pozvao vlade da uz sigurnosne mjere ponovno otvore škole te da u planove ponovnog otvaranja škola uključe prošireni pristup učenju na daljinu i nadoknadu izgubljenih nastavnih sati.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.