Europska komisija dala je u petak zeleno svjetlo novom talijanskom avioprijevozniku koji je izrastao na temeljima posrnule Alitalije, ali neće morati preuzeti i obavezu vraćanja 900 milijuna eura odobrene joj nepropisne državne pomoći.
Italia Transporto Aereo (ITA) letjet će s manje od polovine Alitalijine flote i moći će preuzeti tek dio njezina poslovanja s pretovarom i održavanjem.
Novi prijevoznik počinje letjeti umjesto Alitalije 15. listopada, a planira zaposliti tek djelić od 11 tisuća njezinih radnika svog prethodnika.
Neizvjesna budućnost tisuća radnika potaknula je prosvjede i demonstracije u Rimu.
“Viškova ne smije biti. Svi radnici (Alitalije) moraju naći svoje mjesto (u novom prijevozniku)”, poručio je čelnik sindikata CISL Andrea Cuccello, dodavši da bi vlada trebala za tri godine produljiti program pomoći za više od 7.500 radnika.
Talijanska vlada namijenila je ITA-i tri milijarde eura, ali Bruxelles je danas odobrio tek početnu kapitalnu injekciju od 1,35 miijardi eura koja će se protegnuti na iduće tri godine.
Za preostalih 1,65 milijardi eura vlada će ponovo morati tražiti dozvolu EK.
Sporni krediti
Zeleno svjetlo za ITA-u bit će Rimu dočekano s olakšanjem, budući da je vlada mjesecima pregovarala s Bruxellesom kako 900 milijuna eura državnih kredita posrnuloj Alitaliji ne bi blokiralo lansiranje nove kompanije.
Alitalija je od države 2017. dobila dva kredita u ukupnom iznosu 900 milijuna eura i još 400 milijuna eura u 2019.
Bruxelles je danas u odvojenoj odluci zaključio da dva kredita predstavljaju nepropisnu državnu pomoć.
Rim nije prije odobravanja kredita procijenio hoće li kompanija moći vratiti 900 milijuna eura, istaknula je Komisija.
Naša analiza financijskog stanja u Alitaliji početkom 2017. pokazala je da su šanse za povrat pomoći bile vrlo male, naglasila je povjerenica EU-a za tržišno natjecanje, dodavši da je državna potpora kompaniji zato ocijenjena nezakonitom i da Rim mora osigurati njezin povrat.
Dodala je i da vraćanje pomoći neće pasti na leđa novog prijevoznika.
ITA je novi prijevoznik koji planira preuzeti dio poslovanja Alitalije, a prema propisima EU-a “nova kompanija zakonski ne odgovara za pomoć koju je prodavač dobio u prošlosti, ako se dvije kompanije dovoljno razlikuju, ako među njima postoji.. ‘ekonomski diskontinuitet'”, objasnila je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!