Najugroženiji dužnici biraju osobni bankrot

Vijesti 18. ožu 201610:32 > 10:37
Zeljko Lukunic/PIXSELL (ilustracija)

Otkako je 1. siječnja ove godine na snagu stupio Zakon o stečaju potrošača, u Financijsku je agenciju u Osijeku do 15. ožujka predano ukupno 337 zahtjeva za provedbu izvansudskog postupka, što je prvi korak prema osobnom bankrotu.

Od toga broja 27 je zahtjeva za provedbu spomenutog postupka predano u Fininoj podružnici Osijek. Osobni bi bankrot, odnosno potrošački stečaj, podsjetimo, trebao biti krajnja mjera dužnicima u nekoliko koraka i može je pokrenuti samo potrošač.

Među njima je i Osječanin koji se, nakon što je završio na Zavodu za zapošljavanje, našao u bezizlaznoj situaciji.

– Supruga ne radi, a tu je i troje malodobne djece te, kako ja to običavam reći i “šesti potrošač” – kredit. Nakon što smo potrošili sve zalihe, a ja nisam dobivao naknadu s biroa, dogodilo se da nekoliko mjeseci nismo bili u mogućnosti plaćati ni režije, a ni jednu ratu kredita. Odlučili smo da ćemo podnijeti zahtjev za provedbu izvansudskog postupka. Iako ne znamo točno što nas čeka, znamo da drugog izlaza nemamo, ispričao je Osječanin za Glas Slavonije.

“Uvjet da se otvori postupak stečaja potrošača je taj da potrošač nije sposoban za plaćanje. Da je nesposoban za plaćanje dokazuje ako najmanje 90 dana uzastopce ne može ispuniti jednu ili više dospjelih novčanih obveza u ukupnom iznosu većem od 30 tisuća kuna”, navodi se u dopisu Fine.

Inače, u osječkoj podružnici Fine djeluju tri posrednika, dok ih je u Hrvatskoj ukupno 44. Oni će provoditi postupak izvansudske nagodbe, odnosno savjetovanja dužnika, a dužan je pokloniti osobitu pozornost zaštiti potrošača koji je u procesu slabija strana. Ako potrošač to zatraži, posrednik je dužan pomoći mu u sastavljanju plana ispunjenja obveza. Nakon što uplate predujam od 300 kuna i nakon što bude sastavljen plan ispunjenja obveza, savjetovalište je dužno, bez odgode, objaviti poziv na sudjelovanje na web stranici FINA-e. Na taj se način potrošači pozivaju na sastanak radi sklapanja izvansudskog sporazuma, jer se, kako pojašnjavaju u Fini, poziv za sudjelovanjem i plan ispunjenja ne dostavlja osobno vjerovnicima. To ujedno znači i da će potrošači koji su zatražili stečaj biti poznati javnosti.