Predsjednički kandidati protiv povećanja naknade za kampanju

Vijesti 21. stu 201407:55 > 08:00
N1

Troje predsjedničkih kandidata Ivo Josipović , Kolinda Grabar Kitarović i Milan Kujundžić su protiv povećanja naknade troškova izborne promidžbe za predsjedničke izbore, koja bi, po odluci Vlade, za kandidata ili kandidatkinju s najvećim brojem dobivenih glasova u prvom izbornom krugu, 28. prosinca, iznosila milijun kuna.

“Niti me tko pitao za takvu odluku, niti ju podržavam. Mislim da u vremenima koja jesu teška ne treba povećavati iznos za financiranje kampanje. Mislim da ima još dovoljno vremena da Vlada razmotri je li to baš najbolja odluka”, rekao je predsjednik Republike i predsjednički kandidat Ivo Josipović komentirajući Vladinu odluku o visini naknade troškova izborne promidžbe za predsjedničke izbore.

Predsjednička kandidatkinja HDZ-a Kolinda Grabar Kitarović tu je odluku Vlade ocijenila “sasvim nepotrebnom u vrijeme ovakve gospodarske krize”. “Sa svoje strane ni kunu toga novca ne namjeravam zadržati, već ga dati u dobrotvorne svrhe”, istaknula je Grabar Kitarović pojasnivši da će svoju kampanju financirati iz donacija, sredstava stranke i vlastitim sredstvima.

I kandidat Milan Kujundžić (predsjednik Hrvatske zore), rekao je kako ne podržava nakanu Vlade da se potroši više novca za izborne procedure dok je “narod tako siromašan”. Nije mi jasno otkud im takva rastrošnost, komentirao je Kujundžić Vladinu odluku.

Ministar uprave Arsen Bauk u četvrtak je na sjednici Vlade pojasnio da kandidat, koji dobije najveći broj glasova, dobiva u prvom krugu milijun kuna, a svi ostali uz uvjet da pređu deset posto dobivaju razmjerno broju glasova. U drugom krugu dobivaju 20 posto od iznosa nakande u prvom krugu.

Na prošlim izborima, 2009./2010. godine, Josipović je u prvom krugu dobio 250 tisuća kuna, kao i Milan Bandić, Nadan Vidošević i Andrija Hebrang – svi koji su osvojili više od 10 posto glasova.

U drugom krugu Josipović i Bandić dobili su još po 250 tisuća kuna, a izbori su ukupno stajali milijun i pol kuna. Ove godine kampanja za predsjedničke izbore mogla bi stajati oko pola milijuna kuna više.