"Žuti kvadrat na raskrižjima više će štetiti nego koristiti"

Vijesti 06. sij 201816:09 > 16:16
screenshit YouTube

Ako je gustoća prometa takva da se očito mora zaustaviti u raskrižju ili na pješačkom prijelazu, vozač ne smije zadržavati u križanju. Ovako je pitanje zadržavanja vozača u križanju definirano Zakonom o sigurnosti prometa na cestama.

“Žuti kvadrati u zagrebačkim raskrižjima više će štetiti nego koristiti”, smatra prometni stručnjak Željko Marušić.

Mnogi koji bi vozilom mogli proći kroz raskrižje, zaustavit će se pred zelenim svjetlom i time smanjiti protočnost te povećati gužve na ionako zakrčenim prometnicama. Vozači koji dolaze iz drugih sredina bit će zbunjeni nepoznatom signalizacijom, uz nepredvidive posljedice, objašnjava. 

Umjesto da poduzmu niz mjera, koje mogu smanjiti gužve na gradskim prometnicama i raskrižjima, zagrebačke gradske vlasti i ‘stručne’ službe, kao svojevrsno alibi rješenje te pokriće za nesposobnost, dosjetili su se uvesti žute kvadrate u raskrižja. Premda je već čl. 62 Zakona o sigurnosti prometa na cestama definirano da ‘vozač ne smije vozilom ući u raskrižje ako je gustoća prometa takva da se očito mora zaustaviti u raskrižju ili na obilježenom pješačkom prijelazu…’, a propisana je kazna od 1.000 kn, ovime se kompliciraju propisi.

Oni koji nisu u stanju programirati optimalnu sinkronizaciju slijednih semafora te su stanje koje je kako-tako funkcioniralo godina, ‘novom regulacijom’ nedavno pogoršali, pogotovo na Zagrebačkoj aveniji, odlučili su primijeniti rješenje koje je donijelo poboljšanja u prometno uređenim europskim metropolama, ne vodeći računa da ono što je dobro u prometno uređenim i kulturnim sredinama ne mora biti korisno i kod nas, smatra Marušić.

U svojem tekstu na Autoportalu on objašnjava da je problem  u nečem drugom, što se ovom mjerom želi gurnuti ‘pod tepih’. Naime, (pre)skupo plaćene kamere, postavljene na većinu gradskih raskrižja, nisu certificirane niti uklopljene u prometni sustav, kako bi policija, što je stoput važnije od ovoga, mogla nadzirati i sankcionirati prolaske kroz crveno svjetlo i brutalna prekoračenja brzine. Odnosno da bi se njihove snimke mogle koristiti kao dokaz na sudu. Zašto se golem novac građana Zagreba, uložen u njih, ne koristi za zaštitu djece, pješaka i vozača koji poštuju propise, koje teški prekršitelji, obijesni vozači, teško ugrožavaju? Željelo se očito, čim prije, ne čekajući sustavno prometno rješenje, ‘korisno’ uložiti golem novac.