Kako bi javnosti pokazala stanje u željezničkom prometu u eksremnim snježnim uvjetima na pravcima od Splita odnosno Rijeke prema Zagrebu, Uprava HŽ Infrastrukture, s predsjednikom Ivanom Kršićem, u nedjelju se s novinarima provozala snjegočistačem „Rolba“ od Ogulina do Moravica.
Tom prilikom istaknuli su da su pruge prohodne za sve vlakove ali da se u ovakvim situacijama ne preporučuje prometovanje nagibnim vlakovima zbog njihove lagane konstrukcije.
Snjegočistači, posebno dva potpuno nova koji zatrpani sijegom stoje na jednom od kolosijeka ogulinskog kolodvora, akutalna su tema za koju čelni ljudi HŽ Infrastrukture tvrde da je medijski prenapuhana i potpuno krivo interpretirana. Ti su snjegočistači za nas još uvijek u fazi nabave i dok se ne riješi zahtjevna dokumentacija za njihovu homologaciju, ne mogu se u koristiti, kaže Kršić. HŽ Infrastruktura je svu dokumentaciju objedinila i 31. siječnja poslala zahtjev Agenciji za sigurnost željezničkog prometa, od koje očekuje rješenje za puštanje u promet, kaže Kršić i dodaje kako ne može reći koliko će ta procedura trajati.
Čelnici HŽ Infastrukture objasnili su i razloge zastoja vlakova na pravcu za Split. U usjecima kakav je na splitskom pravcu, kod jake bure i mnogo snijega dovoljno je manje od deset minuta za snježni zapuh od nekoliko metara kroz koji se vlak ne može probiti, tumače. Poseban su problem nagibni vlakovi koji zbog lagane konstrucije imaju zabranu prometovanja, kaže Kršić. HŽ Infrastruktura raspolaže s pet snjegočistača, od kojih su tri stacionirana u Ogulinu, a dva u Fužinama, kaže član Uprave Nikola Ljuban.
Sindikat strojovođa: “Pokazna vježba” HŽ Infrastrukture
Drugačije viđenje o stanju na prugama ima Sindikat strojovođa Hrvatske koji je poslao i dva videa koja pokazuju to stanje.
HŽ Infrastruktura u nedjelju je, nakon što je raskrinkano njihovo potpuno neodržavanje pruga i nečišćenje snijega, organizirala “pokaznu vježbu” čiji je cilj pokazati javnosti da su pruge očišćene i da sve besprijekorno funkcionira. Videa koja se nalaze u prilogu pokazuju da je noćas, nakon što je javnost saznala za nered u HŽ Infrastrukturi, temeljito čišćen kolodvor Ogulin kako bi se jutros novinarima moglo pokazati – Potemkinovo selo. Naime, temeljito je očišćen kolodvor Ogulin te dvadesetak kiometara pruge do Moravica (do kuda su voženi novinari), što bi, kao u Potemkina, trebalo stvoriti privid besprijekornog rada i funkcioniranja, tvrde iz Sindikata.
HŽ Infrastruktura: Apsolutno je neistinita tvrdnja da su pruge čišćene tek u noći sa subote na nedjelju
Na ovo priopćenje Sindikata strojovođa reagirali su iz HŽ Infrastrukture iz koje tvrde da je “apsolutno je neistinita tvrdnja Sindikata strojovođa Hrvatske kako su pruge čišćene tek u noći sa subote na nedjelju”.
“Dežurne su ekipe HŽ Infrastrukture i Pružnih građevina od početka snježnog nevremena danonoćno na terenu i daju svoj nesebični angažman kako bi se osiguralo funkcioniranje prometa. U tu svrhu stalno se koristi i svih pet snjegočistača kojima HŽ Infrastruktura raspolaže. U prohodnost pruga danas su se mogle uvjeriti i novinarske ekipe.
Uostalom, da je točno to kako se tek noćas pristupilo čišćenju, kako bi to bilo moguće ako je Sindikat strojovođa Hrvatske jučer tvrdio da HŽ Infrastruktura prugu čisti samo jednom vlakoralicom. Nadalje, netočnost tvrdnji potvrđuje i činjenica da su u noći sa subote na nedjelju uredno prometovali vlakovi na relaciji Zagreb – Split ( 820) i Split – Zagreb (821), a isti vlakovi prometovat će i danas. Točno je to da će zbog nedostatka garnitura prijevoznika vlakovi 520 i 521, a radi se o dnevnim vlakovima između Zagreba i Splita, biti supstituirani autobusima. Točno je da se na pojedinim dijelovima pruge kroz Liku sukladno propisima, a zbog sigurnosti prometa, tijekom cijele godine vozi 20 km/h.
Ugradnja snjegobrana je velika investicija koja iziskuje značajna financijska sredstva. Zbog svih vrijednih i požrtvovnih kolega koji daju sve od sebe da pruge budu prohodne iznimno je zlonamjerno iznositi takve netočne informacije i na taj način vrijeđati njihovo ljudsko i profesionalno dostojanstvo.
Pozivamo vas da se za komentar također obratite reprezentativnim sindikatima HŽ Infrastrukture te skrećemo pozornost na to kako Sindikat strojovođa Hrvatske nije reprezentativni sindikat u tvrtci HŽ Infrastrukturi”, izvijestili su iz HŽ Infrastrukture.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.