Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristijan Staničić govorio je u Novom danu o hrvatskom turizmu i sezoni koja je pred nama.
Nama su Rusi jako važno tržište. Trebamo li se bojati da će odustati od Jadrana?
Prošle godine smo imali porast broja dolazaka, a prema procjenama i ove godine bi trebao rasti broj dolazaka, za oko 15 posto. Rusi su dobri potrošači, duže ostaju i booking za rujan i listopad je u porastu, uvode se nove aviolinije i vjerujem da će i ova godina biti uspješna. Za sada nema negativnih informacija i vjerujem da ćemo nastaviti u pozitivnom tonu.
Dobri su potrošači?
Jesu, traže kvalitetnu uslugu, odsjedaju u hotelima, duže borave…
Turizam je izuzetno osjetljiv. U sezonu ulazimo dva tjedna ranije. Jesu li očekivanjaj zbog toga manja?
Očekujemo da ćemo biti na razini prošlogodišnjih brojki, to je nekih 120 tisuća gostiju. Dobro smo pripremljeni. HRvatska je prepoznata kao kvalitetna destinacija, ne ovisimo više toliko o vremenskim prilikama i stvorene su pretpostavke da nastavimo s pozitivnim trendom iz prošle godine.
Čemu možemo zahvaliti izvrsnu turističku sezonu prošle godine?
Hrvatska je prepoznatljiva, ima raznovrsnu ponudu, nudi doticaj sa stanovništvom, vrlo važna komponenta je privatni smještaj i to je ono to čini dodatnu vrijednost. Imamo niz investicija u hotele i kampove, raste kvaliteta i ugostiteljske ponude i naravno postoje vanjski čimbenici poput političkih prilika.
Radi li HTZ s influencerima?
Imamo aktivnosti dovođenja stranih turističkih agenata i novinara. Iznimno smo aktivni i na društvenim mrežama i to je vrlo važan alat u našem radu. Radimo na tome da Hrvatska i dalje bude trend turistička destinacija u svijetu.
Je li Hrvatska skupa?
Politiku cijena određuje tržište. S druge strane, ne bih se složio da smo skupa destinacija u odnosu na konkurenciju. Neke zemlje pribjegavaju snižavanju cijena svojih usluga jer se žele vratiti na tržište, Hrvatsaka nudi kvalitetu, svoju razinu usluge i ponude smo digli na puno viši nivo nego prije 10-ak godina. Nijedan turist se neće buniti ako za veću cijenu dobije i više kvalitete.
Kakva je situacija s infrastruktruom?
Prošle godine su ulaganja bila oko 800 milijuna eura, ove godine planiramo oko 15 posto više. Kvalitetno surađujemo s Ministarstvom turizma.
Sve je više privatnih iznajmljivača. Je li to područje dovedeno u red?
Teško je reći prijavljuje li netko goste. Mi imamo sustav e-Visitor koji detaljno prati tursitički promet. Surađujemo s Carinskom upravom i vjerujem da sve institucije rade maksimalno korektno svoj posao. Glavnina turističkog prometa je registrirana i plaća obveze prema državi. Privatni smještaj se doveo u red uvođenjem paušala.
Koga očekujemo ove godine, kakve goste, od kud?
Naša primarna tržišta su ona u krugu 500 – 600 kilometara, Bavarska, Austrija, Slovenija, Poljska, Češka, Mađarska, Italija… To je bazen iz kojeg crpimo najviše posjeta. Ne treba zanemariti ni daleka tržišta poput Kine, Japana, Indije, Amerike… Očekujemo porast prometa i s tih tržišta. Procjena je da ćemo imati 5 – 7 posto više dolazaka ove godine.
Kako riješiti problem nedostatka radne snage?
Taj problem imaju i druge zemlje, koje su naši glavni konkurenti. To je problem koji treba rješavati dugoročno, u suradnji javnog i privatnog sektora. Treba stvoriti uvjete da radnici budu konkurentni na tržištu. Treba modernizirati obrazovni sustav i tražiti rješenja. Mislim da će se taj problem sustavno, kroz neki vremenski period rješavati.
Uskoro video…
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.