Frljić: Lederer je pozvala na moj linč, kao u Srbiji i BiH

Vijesti 19. lip 201816:36 > 16:40
PIXSELL/Nel Pavletić

Kazališni redatelj, Oliver Frljić, ponovno je komentirao izjave pročelnice Gradskog ureda za kulturu, Ane Lederer, koja ga je optužila da mrzi sve što je hrvatsko.

“Iz izjave u izjavu Ana Lederer sve više otkriva svu raskoš svoje kazališne nepismenosti. Moram priznati da ona uvelike nadilazi sva moja očekivanja. U jednoj od zadnjih, tu istu nepismenost, na koju sam u više navrata ukazivao, pokušala je prikriti u intervju upakiranim javnim pozivom na linč moje malenkosti optuživši me, između ostalog, za galopirajuću mržnju “na sve i svakoga što ima veze s Hrvatskom”. Ovom izjavom Ana Lederer pridružila se probranom društvu koje je u proteklih nekoliko godina s visokih javnih funkcija na sličan način pozvalo ulicu da njihovu medijsku agresiju pretvori u konkretno fizičko nasilje: od predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović do čovjeka zaslužnog za lansiranje Zlatka Hasanbegovića u političku orbitu – nikad prežaljenog dojučerašnjeg predsjednika HDZ-a Tomislava Karamarka. Ovi napori urodili su nizom prijetnji smrću kojima sam bio izložen, fizičkim napadima, dvjema provalama u stanove te konstantnim terorom jednog dijela medijske scene koji novu pročelnicu itekako favorizira”, rekao je Frljić za Večernji list dodajući kako vjeruje da će i riječi Ane Lederer “naći put do onog dijela nacionalne svijesti koji se najbolje realizira tako da zatuče sve što misli drugačije”.

 “Prije nego što se to dogodi, nadam se da će (…) objasniti na čemu temelji izjavu o mojoj galopirajućoj mržnji “na sve i svakog što ima veze s Hrvatskom”. Također bih je podsjetio da u svojoj paskvili nije nimalo originalna. Emir Hadžihafizbegović, glumac i autor ratnohuškačke drame “Godine prevare”, već me napao da mrzim sve tri bh. konfesije, a zamjenik srbijanskog ministra kulture Bratislava Petkovića Dragan Kolarević optužio me da sam srbomrzac. Nadam se da se Lederer dobro osjeća u ovako mješovitom nacionalnom društvu s kojim dijeli isti instrumentarij za eliminaciju političkih neistomišljenika”, ciničan je Frljić.

“A kad smo kod nacije, poručio bih pročelnici da mi ova vrsta smokvina lista, kojom skriva svoju nekompetentnost i privatizaciju javnih funkcija koje obavlja i koje je obavljala, ne treba. Naciju ostavljam onima koji nemaju ništa bolje čime bi se mogli legitimirati. A Ledereričinu “malograđansku ljubav spram hrvatstva” ostavljam istoimenoj Krležinoj analizi: “Riječ je o ljubavi Hrvata za hrvatski narod, i to o ljubavi koju za sebe svojata jedan sloj malograđana…””, citira poznati redatelj pa podsjeća i na jedan kuriozitet.

“Kad me pročelnica optužuje da “nikada nisam znao režirati tekst”, zamolio bih je da se tim povodom ponovno obrati svom bivšem partneru i bratiću Zlatka Hasanbegovića Ozrenu Prohiću. Dotični je, podsjetit ću je, bio moj profesor režije na Akademiji i primao je plaću da me, između ostalog, nauči i režiranju dramskog teksta. Da osoba koja bi trebala dijeliti javni novac za kulturu ne zna da su neke od mojih najnagrađivanijih predstava “Otac na službenom putu” i “Mrzim istinu” nastale na temelju dramskog teksta, pripisat ću njezinoj generalnoj zavadi s činjenicama. Također je podsjećam da je i predstava “Medeja” Slovenskog narodnog gledališča laureat prošlogodišnjih Gavellinih večeri te da je “Hamlet” kojeg sam postavio u ZKM-u bio prikazan na 21. Shakespeareovu festivalu u Gdanjsku. Ako pročelnica, prije nego što ponovno počne lupetati, treba više informacija o mojim režijama dramskih tekstova, sa zadovoljstvom ću joj ih dostaviti jer vidim da joj služenje internetom, gdje su te informacije ionako dostupne, nije najjača strana”, zaključuje Frljić za Večernji list.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.