Što doista utječe na porast osobne potrošnje - turistička sezona ili nogometna euforija?
Stručnjacima je teško reći, no u jednom se svi slažu – publicitet koji su “Vatreni” napravili Hrvatska će itekako osjetiti.
Tajni nema, BDP nakon uspjeha hrvatske nogometne reprezentacije – raste.
Međutim, tvrde stručnjaci, raste samo zbog komponente potrošnje što je, kada se gleda s aspekta rasta, dobro. Druge komponente BDP-a, investicije i izvoz ne rastu, a sudeći prema drugim državama koje su osvajale velika natjecanja,raszt i ovaj put nije dugoročan.
“Imamo primjere iz nedavne povijesti nekih država koje su osvajale i europska i svjetska nogometna prvenstva pa i u tim godinama recesija je bila prisutna u tim državama. Oni su i u tim godinama bilježili dosta loše ekonomske rezultate, čak i ekonomski pad, a u godini kad su osvojili SP njihovo gospodarstvo je stagniralo, a godinu iza je palo za jedan posto”, rekao je Zvonimir Savić iz Hrvatske gospodarske komore.
Neki građani smatraju da gospodarskog rasta uopće neće biti.
Koliko su direktni efekti samo nogometne euforije teško je izračunati.
“U Hrvatskoj se dodatno komplicira taj izračun obzirom na rast potrošnje koju izaziva turistička potrošnja, odnosno turizam nije još na vrhuncu, ali ušli smo u glavninu sezone”, smatra ekonomski analitičar Luka Brkić.
Turizam, kao i uvijek – najviše profitira.
“Imamo povećanje za tih zadnjih šest dana što sad pratimo u Turističkoj zajednici u odnosu na tih šest dana prošle godine. Međutim, to je veliki uspjeh za kraj SP-a, ali tek će uslijediti pozitivni rezultati od ovoga svega”, rekla je Martina Bienenfeld, direktorica TZ-a grada Zagreba.
A koliko je turizam kao gospodarska djelatnost održiv – teško je znati.
Više u prilogu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.