Stručnjak za brodogradnju, Mladen Klasić, gostovao je u N1 studiju uživo i komentirao stanje u hrvatskoj brodogradnji.
“Suvremena brodogradnja ima svoj začetak u bivšoj državi, u kojoj je u ono vrijeme vladala dogma industrijalizacija pod svaku cijenu i brodogradnja koju imamo zapravo je generirana još od Austroguarske. Možemo reći da su brodogradilišta nastala interesima i utjecajem države, bili su vojno – pomorski, strateški. Možemo reći da je strateška uloga brodogradnje vrijedila za Austrougarsku, donekle je vrijedila i za Jugoslaviju, jer ona je imala ambiciju razviti se u pomorsku snagu. Međutim, danas u Hrvatskoj govoriti o strateškom značaju brodogradnje je apsolutno apsurdno”, smatra Klasić.
“Što može biti strateški važno, važno je ako je propulzivni generator domaćih resursa, a njih nemamo. Nemamo željezare, nemamo ništa… Ono što smo imali je u proteklih 20 godina nestalo”, rekao je Klasić.
Istaknuo je da je radna snaga veliki problem za budućnost brodogradnje. “To je jedan veliki problem. Kad sam ja bio u brodogradilištu, nama su itekako bili važni radnici, Uljanik je imao oko 5.000 ljudi, a polovica je bila u brodogradnji. U to vrijeme su se otvorile granice, ljudi su počeli ići za boljim plaćama u inozemstvo. Ne možemo reći da je itko u Hrvatskoj zainteresiran za taj posao”, rekao je Klasić.
Smatra da stoga nema smisla niti ulagati u brodogradnju. “Nema, jer nitko nije zainteresiran za ta radna mjesta, mi možemo ovisiti samo o ljudima izvana”, istaknuo je.
Klasić smatra da je prekasno prijeći na održiv način funkcioniranja. “Sve je prekasno već odavno, jer i ovaj drugi dio, subliferanti, to traži snažan industrijski okoliš koji kod nas ne postoji. I ono malo industrije koja je bila specijalizirana za brodogradnju kod nas je nestalo”, kazao je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.