Australsko turističko tržište sve više je zainteresirano za suradnju s hrvatskim partnerima slijedom porasta zanimanja i dolazaka turista iz te zemlje, posebice u Zagreb i Dubrovnik, ističu direktorice zagrebačke i dubrovačke Turističke zajednice Martina Bienenfeld i Romana Vlašić.
“S obzirom da se na tržištu Australije Hrvatska, pa ni Zagreb do sada nisu organiziranije turistički predstavljali, a zna se da je to tržište velikog potencijala, odlučili smo još prošle godine prvi puta predstaviti turističku ponudu Zagreba na turističkim sajmovima u Sydneyu i Melbourneu. To je ujedno bio i prvi puta da je netko iz Hrvatske na tim sajmovima, a kako se to pokazalo iznimno uspješnim za suradnju s našim agencijama te se vidjelo i po rezultatima dolazaka i noćenja, nastup na sajmu u Sydneyu smo ponovili i ove godine”, kaže za Hinu Bienenfeld.
Da ne bi bio samo Zagreb, predložili su da se na ovogodišnjem sajmu u Sydneyu predstavi i Dubrovnik, što je Turistička zajednica grada Dubrovnika i prihvatila te su se ta dva grada 21. i 22. kolovoza i predstavili na sajmu “The Travel Industry Expo”.
“Riječ je o poslovnom sajmu s naglaskom na MICE, odnosno kongresni i incentive te luksuzni segment, na kojemu su se predstavili izlagači iz 60 destinacija svijeta, razgovarajući i dogovarajući poslove sa 700 turističkih agenata i touroperatora. Sajam je za Zagreb i predstavnike agencija opet bio uspješan te se sigurno može očekivati dalji porast dolazak i noćenje u Zagrebu u idućim mjesecima”, otkriva Bienenfeld, dodajući da australski turisti u Hrvatsku najviše dolaze iz regija oko Sydneya, Melbournea i Pertha.
Također, dolaze mješovito odnosno i organizirane grupe i individualci, hrvatski iseljenici koji tamo žive kao i svi drugi Australci, kojih je zapravo i sve više u Zagrebu, pogotovo nakon lanjskog otvaranja avio linije Emiratesa Zagreb-Dubai, što je turistima iz Australije znatno olakšalo i skratilo vrijeme letenja do Hrvatske, a dolaze i drugim avioprijevoznicima.
“Australski turisti u Zagrebu su dobri potrošači, vole odsjedati u kvalitetnijem smještaju, pogotovo hotelima, a zanima ih praktički sve, od kulture i baštine, do enogastronomije i zabave”, napominje Bienenfeld.
Kaže da ih je ove godine do pred kraj kolovoza u Zagreb došlo više od 21 tisuća, koji su ostvarili 43,3 tisuće noćenja, što su porasti od čak 30 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Takvim brojkama su se već približili ukupnim s tog tržišta za 2017., kada ih je u Zagreb došlo gotovo 27 tisuća, ostvarivši više od 51,2 tisuće noćenja, što su u odnosu na 2016. bili porasti od oko 40 posto.
Osim za Zagreb, Australci su turistički zainteresirani i za druge krajeve Hrvatske, a stalne poraste bilježi i Dubrovnik, što potvrđuje i direktorica dubrovačke Turističke zajednice Romana Vlašić, uvjerivši se u to i sudjelovanjem na nedavno završenom sajmu u Sydneyu.
“Turistički agenti i touroperatori iz Australije iskazali su veliko zanimanje za organizacijom putovanja u Dubrovnik, pri čemu su izrazili želju i potrebu veće prisutnosti i promocije Hrvatske u toj dalekoj zemlji. Uz to su kazali i da žele i jaču suradnju i konkretne poslovne kontakte s predstavnicima hrvatskih turističkih agencija i hotela”, prenosi Vlašić, koja je na sajmu u Sydneyu u sklopu programa “Experience Hub” održala i prezentaciju turističke ponude Dubrovnika te brojne poslovne sastanke.
Australija je, kako kaže, u svjetskom turizmu već prepoznata kao cjelogodišnje i brzo rastuće turističko tržište, a velike poraste dolazaka i noćenja od oko 25 posto u Dubrovniku su ostvarili i prošle godine, svrstavši se na sedmo mjesto među svim tržištima u ukupnom turističkom prometu.
“Lanjski porasti u Dubrovniku su ostvareni sa više od 45 tisuća dolazaka i više od 121,4 tisuće noćenja australskih turista, a pozitivni trendovi su nastavljeni i ove godine te ih je do 25. kolovoza došlo već više od 37 tisuća, ostvarivši više od 96,4 tisuće noćenja. Osim ljeti na odmore na obalu, u Hrvatsku dolaze i cijele godine, jako ih zanima kultura i baština pod zaštitom UNESCO-a, pa je i stoga veliko zanimanje i za organizacijom korporativnih i insentiv (nagradnih i poticajnih) putovanja te vjenčanja u Dubrovniku”, otkriva Vlašić.
U cijeloj Hrvatskoj, po podacima Hrvatske turističke zajednice (HTZ) iz eVisitora, australskih turista je u dosadašnjem dijelu, do oko 29. kolovoza, bilo 184 tisuće ili 15 posto više nego lani, a porast od 12 posto zabilježen je i s njihovih 577 tisuća noćenja.