Savez izviđača Hrvatske pokrenuo je dosad najveću akciju volonterskog pošumljavanja opožarenih područja Dalmacije nazvanu 'Boranka' uz pomoć Hrvatskih šuma i Gorske služba spašavanja, a u njoj će uz izviđače i učenike te razne druge organizacije poput planinara i sportskih klubova svoj doprinos moći dati i ostali građani i građanke.
Bez šume nema ni čistog zraka ni čiste vode, a osobito je važna na kršu radi zaštite tla od erozija i bujica. Znaju to dobro i na istočnom dijelu splitskog područja, koje je prošle godine poharao stravičan požar i uništio više od 30.000 hektara šuma. Stradalo područje potrebno je obnoviti što neće biti lak posao, ali na ogoljeni Mosor vraća se drveće – uskoro kreće pošumljavanje i ovoga puta ono neće biti kontroverznim alepskim borom.
Naime, Savez izviđača Hrvatske pokrenuo je dosad najveću akciju volonterskog pošumljavanja opožarenih područja Dalmacije nazvanu ‘Boranka’, koja je predstavljena još početkom lipnja ispred zvjezdarnice ‘Zvjezdano selo Mosor’. U rujnu kreće velika medijska kampanja i edukacije u školama, a akcije sadnje odvijat će se u okolici Splita svake subote tijekom listopada i studenog.
“Prethodit će im snažna promotivno-edukativna kampanja koja je osmišljena u suradnji s renomiranom reklamnom agencijom Imago Ogilvy, a s početkom nove školske godine, stručnjaci iz redova izviđača, vatrogasaca, HGSS-a i DUZS-a provodit će edukaciju po školama u Splitsko-dalmatinskoj županiji s ciljem podizanjem svijesti djece i mladih o važnosti šuma, zaštiti prirode te prevenciji i zaštiti od požara”, objasnio je za N1 poslovni direktor Saveza izviđača Hrvatske Dan Špicer.
“U sklopu kampanje, od ostataka izgorenih borova prikupljenih na požarištima u Dalmaciji, izrađene su bojice, tzv. Boralice. Oko 100.000 bojica bit će 14. rujna podijeljeno putem 24Sata građanima. Korištenjem Boralica, građani će se moći uključiti u kampanju tako da će sami moći nacrtati svoje drvce, dati mu ime i putem posebne aplikacije na adresi www.boranka.hr smjestiti ga u virtualnu šumu. Za svako nacrtano drvce i uz uplaćenu donaciju od 10 kuna naši volonteri zasadit će pravu sadnicu. Kako će rasti virtualna šuma, tako će se povećavati i broj živih sadnica. Simbolički, iz spaljenog drveta nastajat će novi život. Boranka je jedina bojanka koja vraća život iz pepela”, ističe Špicer.
No, građani će se, osim donacijama, moći i osobno uključiti volontiranjem i sadnjom. “Svaki termin osigurali smo prijevoz (jedan do dva autobusa) iz Splita do lokacija sadnje za građane koji žele volontirati. Uz njih, u sadnji će organizirano sudjelovati izviđači, učenici te razne druge organizacije poput planinara, sportskih klubova, zaposlenika tvrtki sponzora i sl. Ukupno, u svakom terminu očekujemo sudjelovanje oko 300 volontera. Znači ukupno ćemo u akcije sadnje tijekom dva mjeseca uključiti oko 2.000 građana, a ako prikupimo više sredstava, moći ćemo ih uključiti i više”, nada se Špicer.
Akcije sadnje odvijat će se u okolici Splita svake subote tijekom listopada i studenog 2018. te će uz pomoć sredstava prikupljenih od sponzora biti omogućeno i brojnim izviđačkim udrugama te djeci i mladima iz ostatka Hrvatske da besplatno dođu do Splita i sudjeluju u akcijama sadnje. “Sadnja će se u ovim terminima odvijati na dva lokaliteta ukupne površine oko 50 hektara, a sadit će se vrste poput hrasta medunca, pinije, crnog bora, čempresa. Alepski bor neće se saditi, a točne pozicije i koje se vrste gdje sade odlučuje šumarska struka koja radi nadzor nad projektom”, naglašava Špicer.
Izviđačima su na projektu glavni partneri Hrvatska gorska služba spašavanja (HGSS), Državna uprava za zaštitu i spašavanje (DUZS), Hrvatske šume, Američka gospodarska komora (AmCham) i Veleposlanstvo Kanade te Udruga hrvatskih dragovoljaca Domovinskog rata (UHDDR), a podršku projektu dali su i Grad Split, Grad Solin i Splitsko-dalmatinska županija s obzirom na to da će se akcije sadnje odvijati na području Splita i Solina.
Cijela kampanja odvija se pod službenim pokroviteljstvom Ministarstva zaštite okoliša i energetike, Ministarstva poljoprivrede, Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politku, Ministarstva znanosti i obrazovanja te Ureda Europskog parlamenta u Republici Hrvatskoj, a izviđači ističu i da su izuzetno ponosni na Visoko pokroviteljstvo predsjednika Europskog parlamenta Antonia Tajanija.
U akcijama pošumljavanja sudjelovat će tisuće volontera, a uz izviđače iz cijele Hrvatske, sadnji će se pridružiti brojne udruge, institucije, tvrtke, branitelji, planinari, sportski klubovi, vatrogasci i svi zainteresirani građani. Štoviše, mnoge poznate tvrtke do sada su već pristale biti sponzori kampanje: OTP Banka, Heineken, Karbon, Tele2, Ikea, Hrvatska pošta, Jamnica, Wiener osiguranje, Renault, Viking Air (proizvođači zrakoplova Canadair), Outdoor Akzent, B1 plakati …, zadovoljan je Špicer i poručuje: “Želja nam je edukacije i akcije sadnje ponoviti i idućih godina, pogotovo jer je već sada interes velik, a potreba još i veća”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.