Građani revoltirani skupljim računima za odvoz otpada

Vijesti 02. lis 201809:07 > 09:12
Ilustracija

Građani Istre revoltirani su novim, skupljim računima za odvoz otpada. U nekim je javnim poduzećima zbog toga gotovo opsadno stanje. Umjesto dosadašnjeg obračuna po četvornim metrima, sada se odvoz plaća po obujmu kante. No, nedoumica je mnogo.

Neki tvrde da im je cijena odvoza smeća porasla 600 posto.

Dragica Pršo poslala je prigovor tvrki Herculanea, a i prijavu tržišnoj inspekciji. Dobila je novi račun, ali ne i kantu po čijem joj se obimu cijena smjeća obračunava.

‘Dobila sam račun od 114 kuna, a prije sam plaćala svaka dva mjeseca 50 kuna, na računu mi piše zajednički spremnik, a uvjeti su ostali isti. I dalje nosim smeće u tzv. kontejner’, kaže Dragica Pršo za HRT.

Svi će spremnike dobiti do kraja godine, a sada plaćaju na osnovi izjave koju su dali o veličini spremnika koji im je potreban, ili broju članova kućanstva.

‘Predajom te izjave građanima se obračunava ono što je u izjavi navedeno, iako na terenu možda imaju i veću posudu što znači da na terenu možda mogu odložiti i više otpada od onog što bi u stvari trebali imati’, kaže direktor tvrtke Herculanea Igor Stari. ‘Tek kada se svi građani izjasne, znat ćemo koliko kanti je potrebno naručiti’, dodaje.

Iz Društva za zaštitu potrošača kažu da ako na piše da su zadužili kante određenog volumena i da se po toj osnovi naplaćuje i ispostavlja račun samom potrošaču, onda je je normalno da bi potrošač trebao i dobiti tu kantu. Upućuju građane da se mogu pismeno žaliti, a ukoliko im žalba bude odbijena, u drugom stupnju o njoj odlučuje povjerenstvo za reklamaciju potrošača, piše HRT.

No, na računima građana ne stoji ništa ni o volumenu, ni o kantama. Obračun je izveden na osnovi izjava.