Hoće li dio zemljišta Uljanika u prenamjenu?

Vijesti 04. lis 201814:02 > 14:09
N1

Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat izjavio je u četvrtak kako je trenutno najveći teret na Upravi Uljanika usuglasiti program restrukturiranja sa strateškim partnerom, a za sljedeći tjedan najavio sastanak s predstavnicima lokalne zajednice kako bi se utvrdilo je li moguća prenamjena dijela zemljišta unutar brodogradilišta.

Odgovarajući na pitanja novinara nakon sjednice Vlade, Horvat je rekao da nova verzija plana restrukturiranja Uljanika predviđa sudjelovanje države i strateškog partnera u omjeru 50:50, s tim da se smanjuje opterećenje kompletnog programa s obzirom da će dio brodova za koje nema perspektive završetka u roku, biti otkazan. “Smanjuje se opterećenje kompletnog programa za te brodove, s tim da se opterećenje strateškog partnera povećava, tako da velike razlike u odnosu na strateškog partnera u prvoj i drugoj inačici gotovo nema”, izjavio je Horvat.

Kako napominje, program restrukturiranja Ministarstvo gospodarstva nije zaprimilo tijekom jučerašnjeg dana, a to bi se trebalo dogoditi danas. Horvat je ustvrdio da je trenutno najveći teret i najveći problem na Upravi Uljanika da sa strateškim partnerom usuglasi program restrukturiranja, odgovarajući na konstataciju novinara kako se čini da trenutni strateški partner Danko Končar nije spreman dati “keš”.

Upitan pak o prenamjeni dijela zemljišta Uljanika, što navodno novi plan restrukturiranja predviđa, a što lokalne vlasti prema ranijim najavama ne podržavaju, Horvat je najavio da će se s njima sastati idući tjedan. Svrha tog sastanka će biti, kazao je, međusobno pojašnjenje može li doći do prenamjene zemljišta unutar kontingenta brodogradilišta Uljanik i želi li lokalna zajednica to podržati.  Na pitanje novinara ima li okvirnu brojku i radi li se u novom planu o 250 milijuna eura troška za porezne obveznike, Horvat je odgovorio da se “otprilike s tim brojkama raspolaže”. “Kakve će to točno brojke biti, pričekajmo da i ja dobijem konkretnu i zaključnu prezentaciju”, poručio je Horvat.

Pozivajući se na sažetak dopunjenog plana restrukturiranja za održivo poslovanje Uljanika, koji su priređivači pripremili za prezentaciju u Vladi, Glas Istre u četvrtak piše da se ukupni troškovi programa restrukturiranja procjenjuju na 694 milijuna eura, od čega država i Uljanik d.d. sudjeluju u omjeru 50:50 odnosno svatko s po 347 milijuna eura.

Prema pisanju tog dnevnog lista, brodogradnja bi ostala na otoku, dok bi Arsenal postao dio gradske jezgre kao komercijalni, turistički i rezidencijalni centar. Uljanik Brodogradilište bi, kako se prenosi, gradilo tri složena broda godišnje s planiranim prihodom većim od 350 milijuna eura, a djelatnost bi širilo i na servisnu marinu od koje se očekuje godišnji prihod od oko šest milijuna eura. Glas Istre ističe i kako ne bi bilo otpuštanja radnika i u Uljanik Brodogradilištu bi ih ostalo oko 3.000, dok bi se u turističko-ugostiteljskoj djelatnosti otvorilo oko tisuću novih radnih mjesta.

Marić: Ukupan trošak za državu do kraja godine najmanje 300 milijuna eura

Odgovarajući na novinarska pitanja nakon sjednice Vlade što bi za državni proračun značila raspodjela troškova restrukturiranja Uljanik grupe između države i strateškog partnera u omjeru 50:50 posto, ministar financija Zdravko Marić je odgovorio da se u (europskim) pravilima o državnim potporama traži minimalno 50-postotno sudjelovanje strateškog partnera. Ukupno stanje jamstava prelazi 500 milijuna eura, a trenutne kalkulacije pokazuju kako do kraja godine treba podmiriti do 300 milijuna eura, ali ne može se sa sigurnošću reći koliki bi bio konačni iznos, rekao je Marić.

Pored toga, tu je i poboljšani program restrukturiranja u kojemu bi država morala sudjelovati, dodao je. Izvijestio je da je u kontaktu s bankama koje su protestirale jamstva, te da se kalkulira koliki bi bio ukupan iznos do kraja godine koji bi država morala podnijeti. Na pitanje kako će se kriza Uljanika odraziti na javni dug, odgovorio je da će Vlada paralelno s izradom proračuna za iduću godinu napraviti tehnički rebalans planiran za studeni. Napomenio je pritom da je posebnost ovogodišnje situacije jamstvena pričuva vezana uz Uljanik, koja se mora planirati.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.