Nakon gotovo dvije godine "moratorija" vraća se obveza ugradnje razdjelnika.
Potvrdilo je to Novom listu Ministarstvo energetike i zaštite okoliša, isto ono koje je prošle godine naručilo, platilo i objavilo studiju Ekonomskog instituta, koja je pokazala da je ugradnja razdjelnika – ekonomski neisplativa.
“Obveza ugradnje i korištenja razdjelnika ostaje”, stoji u odgovoru ministarstva Tomislava Ćorića na pitanje predviđaju li izmjene Zakona o tržištu toplinske energije, koje bi uskoro trebale ugledati svjetlo dana, daljnju ugradnju razdjelnika.
Razdjelnici su do sada ugrađeni u oko 104.000 kućanstava, preostala je ugradnja u još oko 50.000, koja je 2016. zaustavljena, dok se ne pokaže jesu li isplativi.
Iako je lanjska studija pokazala da nisu isplativi, Ministarstvo sad radi na izmjenama Zakona o tržištu toplinske energije iz 2013. godine, koje previđaju nastavak ugradnje razdjelnika, istim tim zakonom uvedenih prije pet godina.
U Ministarstvu se, opravdavajući izmjene zakona, pozivaju na dodatno usklađivanje s EU direktivom, makar je u startu, 2013. godine, propušteno najvažnije što direktiva traži – ispitati isplate li se razdjelnici, i koliko. Direktiva kaže da je ugradnja razdjelnika opravdana ako se analizom utvrdi da je tehnički izvediva i ekonomski isplativa, no Hrvatska takvu analizu prije uvođenja razdjelnika nije napravila. Napravile su je mnoge druge EU države pa je, primjerice, analiza u daleko hladnijoj Finskoj, Švedskoj ili UK pokazala da su im razdjelnici neisplativi jer suvlasnike u zgradama koštaju značajno više nego što bi se dobilo uštedom na energiji.
U Ministarstvu zaključuju, međutim, da obaveza ugradnje i korištenja razdjelnika ostaje, “jer mjerila toplinske energije na zgradi nisu zamjena za ugradnju razdjelnika nego, dapače, komplementarne mjere koje jedna drugu nadopunjuju”. Ustanovljeno je, kažu, da sve zgrade nemaju svoja zasebna mjerenja, tako da u njima stvarna potrošnja zgrade nije mjerena.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.