Ne bude li Uprava Uljanika uspjela za svoje tvrtke pronaći rješenje za isplatu plaća, koje na račune radnika treba doznačiti danas, sindikati ponovno pokreću štrajkački odbor, a najavljuju i da će spriječiti održavanje skupštine zakazane za utorak.
Na skupštini se odlučuje o izboru novog nadzornog odbora i davanju razrješnice Upravi za poslovanje u prošloj godini. Pitanje je, međutim, što bi se i dogodilo na skupštini, te kako bi na kraju bili raspoređeni glasovi dioničara, u kojima prevladavaju mali dioničari, ali su razbijeni i dosad su bili neorganizirani. Nije poznato hoće li CERP poslati svoje predstavnike na skupštinu u Pulu, no u proteklim tjednima država nije dostavila svoj prijedlog kandidata za NO, piše Poslovni dnevnik.
Uljanikova Uprava je, pak, predložila kao kandidate za NO Slobodana Kapora, Nenada Kapuralina, Ivicu Mikelića, Ivana Radešića i Sašu Španića, a u međuvremenu pristiglo je devet protuprijedloga od malih dioničara. Osim trećemajskog sindikalca Juraja Šoljića, koji je prvi istaknuo svoju kandidaturu, angažman u NO-u ponudili su još Samir Hadžić, Ranko Svećarovski, Deni Širol, Marko Alviž, Franko Belas, Davor Baljak, Mladen Krvopić, te Dragan Ivandić.
Ministar gospodarstva Darko Horvat potvrdio je da ga je uprava Uljanika izvijestila da ima osiguran dio novca za isplatu plaća, no neslužbeno se čuje da iz Pule traže da im se izađe u susret i omogući isplatu bez plaćanja poreza i doprinosa. Takve molbe Uljanikovaca već se i ranije spominjalo, a s obzirom na to da su računi svih tvrtki u blokadi, od resornih ministarstava se za osiguranje isplate plaća traži i dodatan angažman kod Fine i HNB-a.
U međuvremenu, otvara se niz novih pitanja koja dodatno kompliciraju ovaj slučaj, prije svega komunikacija oko programa restrukturiranja, čiji prijedlog ministar gospodarstva, kako tvrdi, još nije zaprimio. Stigli su tek odgovori na pitanja koja je postavila Europska komisija na odavno zastarjeli program restrukturiranja neslužbeno dostavljen u srpnju. Ovih dana i službeno su raskinuti ugovori o gradnji sva četiri broda za kanadsku Algomu, pa je Uljanik de facto ostao bez svog glavnog aduta za dobivanje potpore u restrukturiranju – pune knjige narudžbi.
Knjiga se sa 17 ugovora koliko je grupa imala u trenutku podnošenja zahtjeva za rescue aid svela na njih sedam, pri čemu su za neke od preostalih već ispunjeni uvjeti za raskid, a iz dostupnih informacija od više izvora, realno je da se mogu završiti tek dva ili najviše tri broda. Bez postojanja poslova logično se nameće pitanje opravdanosti intervencije države u restrukturiranje pulskog brodogradilišta, tim više što i njegovi zagovaratelji sami kažu da je teško provedivo tržišno i profitabilno poslovanje brodogradilišta, te da je za povrat ulaganja potrebno i do dvadeset godina.
Ionako nejasnu situaciju oko Uljanika dodatno je “zamutio” i najnoviji istup ministra gospodarstva Horvata, koji je u intervjuu Jutarnjem listu ustvrdio kako svoju ozbiljnost Uljanikov odabrani strateški partner treba dokazati s dokapitalizacijom tvrtke s 200 milijuna eura kapitala. Dosadašnjim odlukama skupštine Uljanika, naime, taj iznos bio je predviđan na visini od 180 do 302 milijuna kuna.
Tolikim dizanjem “letvice” Končaru Horvat je, kako nam je pojašnjeno u Ministarstvu gospodarstva, želio poručiti da traži da odmah i uplatom u gotovini državi potvrdi da zaslužuje da ga se smatra strateškim partnerom. Taj iznos dio je vlastitog doprinosa koji uz državnu potporu treba omogućiti pokretanje poslovanja Uljanika. Takva promjena u visini dokapitalizacije trebala bi, naravno, biti potvrđena i od skupštine dioničara, uz prethodno dobivenu suglasnost Danka Končara, koji se zasad o tome još nije izjasnio.
Tko su ulagači s kojima ministar gospodarstva pregovara o strateškom partnerstvu za pulski i riječki škver još je nepoznanica. Jedino konkretno ime je ono Ukrajinca Vladimira Novinskog, koji je prošli tjedan razgovarao s Horvatom, te s upravama Uljanika i 3. maja. Radnici njegov ulazak preferiraju u odnosu na Danka Končara, no sjenu na njegov angažman otvaraju informacije o tome da je nad njegovim brodogradilištem Black Sea Shipbuilding Plant u srpnju službeno otvoren stečaj. Likvidacija je po objavi ukrajinskog trgovačkog suda u medijima pokrenuta jer se u škveru nije uspjelo provesti proces reorganizacije u koji je ušao 2015., piše Poslovni dnevnik.