Profesorica političke komunikologije Nikolina Borčić komentirala je predsjedničino osnivanje povjerenstva za brendiranje Hrvatske.
Borčić kaže da ne razumije točno koja je svrha projekta.
“Tko je ciljana publika, kome točno šaljemo poruku brendirane Hrvatske? Ako smo to mi, sumnjam da niti jedna priča može promijeniti percepciju. Ako je to prema vani, analizirala sam njemačke medije za vrijeme SP.-a. Ako se ikad pisalo pozitivno o Hrvatskoj bilo je to tada. 3,2 posto Nijemaca ide u Hrvatsku na godišnji odmor. Htjela sam vidjeti je li poslana slika o našem turizmu i ljepotama u tim tekstovima. Rezultati su bili poražavajući. Nama se često stvari događaju i stanemo na tome. Tijekom polufinalne, finalne utakmice i nakon dočeka, novinari su izvještavali iz Zagreba. Svi tekstovi su sadržavali izjave prolaznika koji su mahom govorili kako je situacija u zemlji loša. Taj trenutak se mogao bolje iskoristiti, a nije”, kaže Borčić dodavši da se često pisalo o primjerima desnog nacionalizma.
Predsjednica je za vrijeme SP-a u Rusiji postala puno vidljivija u očima svjetske javnosti, a Borčić kaže da su njene analize pokazale da su Nijemci naglašavali njenu podršku igračima, ali i da se spominjalo kako je dominirala finalnom utakmicom.
Kaže da predsjednica Kolinda Grabar Kitarović predstavljajući svoj tim za brendiranje nije objasnila kako će se projekt voditi, ali da su stručnjaci u timu vrhunski i da će napraviti posao maksimalno dobro koliko mogu.
Ako je ciljana publika unutar Hrvatske, Borčić ističe da samo djela mogu promijeniti percepciju jer su se svi građani suočili s negativnom selekcijom. Ako se ne radi na principu stručnosti, teško da ćete dati sve od sebe, kaže Borčić i nastavlja da ljudi odlaze i da su spremni raditi poslove koje nisu bili spremni raditi u Hrvatskoj.
Ističe i da su Hrvati u inozemstvu na glasu kao izuzetno dobri zaposlenici.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.