Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat u utorak je kazao da će Uprava Uljanika u roku od 10-ak dana dostaviti novi program restrukturiranja, koji neće sadržavati već otkazane brodove, i da će nakon toga za njegovu analizu Ministarstvo trebati tri do četiri dana.
Horvat je novinarima pred Banskim dvorima rekao da je jučer dobio pismo od, kako je naveo, stare Uprave Uljanika d.d. . U njemu Uprava sugerira da je bespredmetno analizirati novi program restrukturiranja, koji je dostavila 22. listopada, jer u tom programu nisu “matematičkim izračunom apostrofirani oni navozi, odnosno oni brodovi koji su otkazani i koji se neće raditi”, istaknuo je Horvat.
“Uprava si je uzela terminski plan od 10-ak dana, kada će sjesti sa svojim konzultantima te će na Ministarstvo gospodarstva dostaviti novi model, bez predmetnih otkazanih brodova. Pričekat ćemo tih nekoliko dana, pa nakon toga pristupiti analizi”, poručio je Horvat.
Dodaje i da je sugerirao članovima Nadzornog odbora Uljanika da su je takvu analizu potrebno 3 ili 4 dana, a kako navodi, ta analiza je bitna kako program restrukturiranja ne bi “polučio toliki broj upita Europske komisije kao što je onaj stari”.
Plan restrukturiranja Uljanika u izmijenjenoj formi i odgovori na pitanja koja je postavila Europska komisija stigli su u Ministarstvo gospodarstva i Ministarstvo financija 22. listopada. Prošlog četvrtka Horvat je rekao da je započela analiza tog programa, no da imaju neke upite za Upravu.
Prvi plan restrukturiranja još je u srpnju poslan na odobrenje u EK, a Komisija je na taj plan reagirala sa 75 primjedbi. Od Uprave Uljanika Ministarstvo gospodarstva tada je zatražilo da svoj prijedlog restrukturiranja uskladi sa zahtjevima Komisije.
Po tom izmijenjenom programu restrukturiranja Uljanik Brodogradilišta, trošak restrukturiranja povećao bi se na 5,27 milijardi kuna, s iznosa od 4,38 milijardi kuna sadržanog u prethodnom planu. Pritom bi 2,63 milijarde osigurao sam Uljanik, a ostatak država.
Uprava to povećanje troška restrukturiranja u novom planu objašnjava dodatnim promjenama, navodno nužnim za provođenje kompenzacijskih mjera i uklanjanja brodogradnje s Arsenala. Radi se o preseljenju proizvodnih kapaciteta s otoka Arsenala, a što bi se prikazalo kao vlastiti doprinos Uljanika restrukturiranju u vrijednosti od 113 milijuna kuna, piše Poslovni dnevnik.
Uljanik bi se prema tom planu restrukturiranja pobrinuo i za preuzimanje i prijeboj dugovanja po osnovi pozajmica ostvarenih unutar Uljanikove grupacije. U vlastiti doprinos, planira dalje Uprava Uljanika, trebala bi ući i diverzifikacija poslovanja, dok bi za pripremu terena za marine i ostale nekretninske poslove Uljanik trebao osigurati 225 milijuna kuna.
Uprava priznaje da trenutno nema obrtnog kapitala, pa predlaže da država u prvih 20 mjeseci od početka restrukturiranja podmetne leđa vezano i uz troškove operativnog poslovanja. Funkcioniranje Uljanika u u prvih pola godine država bi trebala poduprt s proračunskih 581 milijun kuna kako bi se osigurao obrtni kapital te sa još 863 milijuna kuna za za pokrivanje operativnih troškova dovršetka gradnji u prvih 11 mjeseci.
Nadalje, do polovine 2019 iz proračuna bi se, prema planovima Uprave, trebalo potrošiti i dodatnih 89 milijuna čime bi se platilo dugove dobavljačima i kooperantima.