Ako je vjerovati trgovcima i njihovim sadašnjim najavama, sniženje stope PDV-a s 25 na 13 posto na voće, povrće, meso, ribu, svježa jaja i dječje pelene trebali bi osjetiti i sami potrošači od Nove godine.
Navedenim će se proizvodima cijena spustiti otprilike za iznos smanjene stope, tako da ćemo na svježe prehrambene proizvode od 1. siječnja trošiti barem 10 posto manje nego sada.
Takvog je mišljenja i ministar poljoprivrede i potpredsjednik Vlade zadužen za gospodarstvo Tomislav Tolušić, koji ima još preciznije projekcije. Efekt smanjenja PDV-a na cijene bit će, poručuje on, 9,8 posto.
Pojeftinjenje određenih proizvoda neki trgovački lanci potvrdili su za Slobodnu Dalmaciju.
Iz “Lidla” tako poručuju kako će cijene, nakon što zakon bude izglasan, “biti prilagođene njihovim kupcima”. Porezno rasterećenje oni bi trebali osjetiti pri kupovanju svježeg voća, povrća, mesa, ribe, jaja, te pelena “Lidlove” robne marke Lupilu. Koliko će točno cijene u ovom trgovačkom lancu padati, nisu odgovorili.
Ako stope poreza na dodanu vrijednost na pojedinim proizvodima budu snižene, i “Tommy” će korigirati svoje maloprodajne cijene na niže, i to, kako tvrdi ovaj trgovac, minimalno za postotak smanjenja stope PDV-a.
“Nama je svakako u interesu da proizvodi budu cjenovno konkurentniji i da potrošači osjete pozitivne efekte novih poreznih mjera, u čemu ćemo uvijek dati svoj doprinos. Nadamo se, također, da dobavljači neće podizati svoje cijene, jer je i to uvjet za formiranje nižih cijena primjenom novih stopa PDV-a”, objašnjava Dario Mamić iz Korporativnih komunikacija tvrtke “Tommy”.
I u “Konzumu” imaju sličan stav – drže kako “sniženje za iznos niže stope PDV-a u cijene moraju ugraditi svi koji sudjeluju u dobavnom procesu”.
“Ako će svi naši dobavljači, sukladno dobroj poslovnoj praksi, to i učiniti, smanjenje PDV-a u potpunosti ćemo moći prenijeti i na krajnje kupce u “Konzumovim” trgovinama. Smanjenje PDV-a “Konzum” sigurno neće koristiti za povećanje svoje marže te vjerujemo da će tako postupiti i ostali”, poručuju iz “Konzuma”.
Dobra vijest stiže i iz najvećeg lanca drogerija u Hrvatskoj, DM-a. Pelene će, poručuju oni, svakako biti jeftinije nakon uvođenja snižene stope PDV-a.
Cijene pelena trebale bi biti niže za otprilike 10 posto. To znači da će, primjera radi, na jednom pakiranju od 52 pelene, koje sada košta 124 kune, roditelji male djece štedjeti od Nove godine otprilike 12 kuna.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.