"Istim modelom kojim se rješavao Lex Agrokor rješava se i INA"

Vijesti 09. pro 201809:45 > 09:54
Ilustracija

Odnos između Mađarske i Hrvatske, kupnju izraelskih aviona, komentirali su u Točki na tjedan N1 televizije novinari Ivanka Toma i Tomislav Klauški.

Ironično je kad mađarski premijer kaže da su INA i Mol pravosudni poslovi i da se politika ne treba miješati.

Klauški: A i hrvatski

Toma: Saznali smo što je mađarski interes, a što je hrvatski ne znamo. Plenković je prije dvije godine rekao da će otkupiti INA-u i sad šuti, što je s LNG terminalom, ne znamo. Što se tiče Hernadija, čini mi se da je to interes samo još jednog suca.

Imamo li ideju kako doći do novca za otkup INA-e? Zašto se javnosti ne prizna da nema ništa od toga?

Klauški: Prije dvije godine premijer nam je pod bor donio vijest da će otkupiti INA-u. Mi ne znamo kolika je cijena i ulazi li u nju Zsolt Hernadi. Politika u obje zemlje ima utjecaj na pravosuđe, od toga ne treba bježati. Plenković je pokazao kako može davati šuplje parole. Godinama već imamo tu INA-u koju svaka vlada rješava. Karamarko je otišao zbog INA-e. Riješili smo se Karamarka, a nismo se riješili problema.

To može biti veliki udar na proračun.

Toma: Može biti. Strašno je što mi ništa ne znamo. Ne znamo ni što će Hrvatska s INA-om ako nekim čudom nađe novac i otkupi je. Nevjerojatna je lakoća kojom se u Hrvatskoj vlada bez da se išta objasni i da se ima odgovornost za ono što se čini ili ne čini.

Klauški: Istim modelom kojim se rješavao Lex Agrokor rješava se i INA. Netransparentno, ispod žita… Očito je to Plenkovićev modus djelovanja.

Izraelski avioni

Priča o izraelskim avionima ima niz problema. Lako je moguće da posao bude doveden u pitanje.

Toma: Ta priča je postala tragikomična. Prvo ne znam što će nam tako stari avioni, a drugo da toliko dugo ništa nismo znali, da ta nadogradnja ne paše Amerikancima. Netko je morao znati, sva sreća nismo ih još kupili. Najbolje će biti da se taj novac u proračunu vrati i utroši za nešto korisno.  

VEZANA VIJEST

Bit će to nezgodno za ministra obrane.

Toma: Preživjet će, mislim da neće dati ostavku zbog toga. 

Izgleda da su avioni ipak skuplji nego što je rečeno?

Klauški: Očito se srljalo u taj posao. Krstičević je zapeo za to, da nismo znali najjednostavniju činjenicu da se Amerikanci neće složiti. Imali smo puno boljih dealova. Skupljih, ali čistih. Bolje je ulaziti u poslove koji su transparentni, pa makar bili i skuplji. U javnosti se nije digla buka oko cijene nego oko toga što plaćamo za tu cijenu. Zanimljivo da je dobar dio ministarskog kredibiliteta dao u taj projekt. Ako taj projekt padne, kolika je njegova odgovornost?

Kaže da ne želi odgovarati na hipotetska pitanja?

Klauški: Ne treba on ništa odgovarati, samo neka podnese ostavku. Ako taj projekt nije dobar kako je rekao, neka da ostavku. 

Toma: Novac koji je rezerviran za prvu ratu aviona ne može se prenamijentiti. Ako taj posao propadne, a ide tim putem, treba odgovarati ministar. Ne smije se dopustiti da se taj posao dovede do kraja, a da bude skuplji. 

Klauški: HDZ je imao velike prigovore na remont MIG-ova i Kotromanovića. Sad je HDZ u takvoj situaciji. Nije to stvar samo između Izraela i SAD-a, pitanje je kako Hrvatska ulazi u projekte. 

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram