Oko četvrtine kompanija u Europskoj uniji koristi usluge računalstva u oblaku, a Hrvatska je s 31 posto kompanija s više od 10 zaposlenih koje koriste te usluge iznad europskog prosjeka, pokazuje najnovije istraživanje Eurostata.
Ove je godine usluge u sektoru računalstva u oblaku kupilo 26 posto kompanija u EU, pokazuje anketa europskog statističkog ureda o korištenju informatičke tehnologije u poduzećima. To znači da je potražnja za tim uslugama značajno porasla u proteklim godinama, budući da ih je u 2014. kupilo 19 posto, te 21 posto u 2016., konstatiraju u Eurostatu. Pritom ih velika poduzeća koriste puno više nego mala, konstatiraju u Eurostatu, čije izvješće pokazuje da je usluge računalstva u oblaku kupovalo nešto više od polovine kompanija s više od 250 zaposlenih. U segmentu poduzeća s do 50 zaposlenih kupovalo ih je nešto manje od četvrtine.
Uzlet potražnje za uslugama računalstva u oblaku u segmentu velikih poduzeća u razdoblju od 2014. do 2018. odražava i povećanje njihovog udjela u ukupnom broju kupaca, za čak 21 postotni bod. Udio malih poduzeća u ukupnom broju kupaca tih usluga porastao je u promatranom razdoblju za šest postotnih bodova, pokazuje Eurostatovo izvješće.
U Eurostatu ističu velike razlike među zemljama EU-a po korištenju usluga računalstva u oblaku. Tako ih u nordijskim zemljama koristi više od polovine kompanija, odnosno njih 65 posto u Finskoj, te 57 posto u Švedskoj i 56 posto u Danskoj. Hrvatska je osjetno iznad prosjeka EU-a s 31 posto kompanija s više od 10 zaposlenih koje su ove godine koristile usluge računalstva u oblaku. Najbliža je Hrvatskoj Estonija s 34 posto kompanija koje su ih koristile.
Na dnu su ljestvice Bugarska i Rumunjska gdje usluge računalstva u oblaku koristi samo šest, odnosno 10 posto kompanija prema podacima Eurostata.
Kompanije su ove godine najviše koristile računalstvo u oblaku za elektronsku poštu, što je kao svrhu kupnje te usluge navelo njih 69 posto. Slijedi spremanje datoteka u elektronskom obliku (68 posto). Znano je manje kompanija – njih 29 posto – kao razlog kupovine usluga računalstva u oblaku navelo korištenje aplikacija za upravljanje informacijama o klijentima, odnosno korištenje vlastitog softvera – 23 posto.
Digitalne podatke (‘big data’) analiziralo je prošle godine 12 posto kompanija u Europskoj uniji, utvrdili su u Eurostatu. Uglavnom ih analiziraju velike kompanije (33 posto njih) i one srednje veličine (19 posto). Njih osam posto povjerava taj postao vlatistitim radnicima a pet posto drugim kompanijama.
Među zemljama EU-a najveći je udio kompanija koje analiziraju digitalne podatke zabilježen na Malti – 24 posto. Slijedi Nizozemska s 22 posto, te Belgija i Irska s 20 posto. U Hrvatskoj digitalne podatke analizira 10 posto kompanija, pokazuje Eurostatovo izvješće. Najmanji je udio kompanija koje to rade zabilježen na Cipru, pet posto, te u Mađarskoj i Austriji, po šest posto, i Bugarskoj i Italiji, po sedam posto.
Najviše je kompanija obuhvaćenih anketom – gotovo polovina njih – analiziralo geolokacijske podatke povezane s upotrebom mobilnih uređaja, utvrdio je Eurostat. Slijede podaci generirani na društvenim mrežama, koje je analiziralo 45 posto kompanija obuhvaćenih istraživanjem. Manje od trećine kompanija (29 posto) analiziralo je vlastite podatke s pametnih uređaja i senzora odnosno podatke iz drugih izvora (26 posto njih).
Samo četiri posto kompanija u EU s više od 10 zaposlenih koristilo je ove godine tehnologiju trodimenzionalnog printanja, pokazalo je istraživanje Eurostata. U kategoriji velikih kompanija njihov je udio iznosio je 13 posto, a u kategoriji malih samo tri posto. Najveći je udio kompanija koje su koristile 3D printanje zabilježen u Finskoj, sedam posto. Slijede Danska, Malta, Velika Britanija i Belgija po šest posto.
U Hrvatskoj je prema podacima Eurostata tehnologiju trodimenzionalnog printanja koristilo tri posto kompanija. Najmanje su ga koristile kompanije na Cipru i u Latviji, po jedan posto. Više od polovine poduzeća koristilo ga je za prototipove odnosno modele za internu upotrebu. Manje od jedne trećine koristilo je 3D printanje za prototipove odnosno modele namijenjene prodaji odnosno za robu koja se koristi u proizvodnom procesu. Samo 17 posto njih koristilo je 3D printanje za drugu vrstu robe, pokazuje istraživanje europskog statističkog ureda.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.