Kako će Zagreb funkcionirati bez svog najprometnijeg rotora?

Luka Stanzl/PIXSELL

Nakon što se u nedjelju zatvorio najprometniji zagrebački rotor, mnogi građani kad u ponedjeljak krenu na posao dobro će razmisliti kojim putem voziti ili u koji ZET-ov autobus sjesti.

“Nemam pojma, baš šećem tu sa svojim psom po rotoru i gledam gdje ćemo, kako ćemo. Možda s romobilom”, kaže Tibor koji živi u Savskom Gaju.

VEZANE VIJESTI

“Držat ću auto u dvorištu, s obzirom da sam iz Savskog Gaja. Vrlo teško će biti, ne znam. Zasad nemam plan, treba vidjeti kakva će biti situacija, pa ću se tome prilagoditi”, kaže Davor koji također živi u Savskom Gaju.

Rotor je zatvoren, a izgrađene su obilazne ceste kojima će se prometovati u jednom traku, barem zasada. Ne putujete li automobilom, plan B je vožnja autobusom. Ovim djelom grada prometuje 19 različitih autobusnih linija, iz ZET-a su poručili kako će vozni red regulirati bude li potrebe za tim.

“Bit će sigurno gužva, još uvijek ne znam ni gdje su ove autobusne stanice. Mada sam gledo na internet i sve, ali navodno je bilo tu negdje, tu bi trebala bit jedna kod Zrinjevca, međutim, vidim da nema ni ugibališta ni ništa. Prilagodit ćemo se, Bože moj, napredak”, ironičan je Milorad.

“Stanice su pomaknuli nekih 500 – 600 metara, tako da će biti još dosta pješačenja. Ali, ne znam… Kak svi tako i ja”, kaže Lovro.

Otvorenje remetinečkog rotora najavljeno je za kraj siječnja 2020. godine. To znači da bi dvije faze njegove rekonstrukcijlle trebale biti završene za malo više od godinu dana. Nije bio ni zatvoren na vrijeme, pa su građani ipak skeptični.

Prema planu, gradit će se dva tunela u smjeru istok-zapad te rekonstruirati i dograditi postojeći rotor s prilaznim prometnicama. To će, u najboljem slučaju, trajati godinu dana.

Godinu dana će svi Zagrepčani koji se kreću ovim dijelom grada čekati u kolonama, pješačiti, ići okolnim cestama, a možda i kasniti na dogovore.

Zamjenica gradonačelnika Bandića pokušava umiriti građane i kaže: “Kad prođe nedjelja – znat ćemo više”.

“Moram reći da je ovo ujedno i jedna proba. Vidjet ćemo kako će se ljudi naviknuti na ove sporedne ceste, koje moraju preuzeti kao žila kucavica funkciju rotora, pa ćemo nakon te nedjelje svi zajedno biti pametniji”, kaže Jelena Pavičić Vukičević.

Tri puta je odgađano zatvaranje rotora, sada se to obećanje ostvarilo, pa će od sada građani moći ići okolnim putevima. Najveći problem imat će stanovnici Savskog Gaja, Trnskog, Trokuta i Kajzerice, jer će većina prometa teći kroz njihove uske ulice.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.