Oglas

Zatvorena savjetovališta potrošačkih udruga: Kome se sada možete obratiti?

author
N1 Info
19. sij. 2019. 15:12
>
15:16
PXL_210318_20092875
Sanjin Strukic/PIXSELL (ilustracija) | Sanjin Strukic/PIXSELL (ilustracija)

Početkom godine potrošačke udruge u Zagrebu, Osijeku, Splitu i Puli zatvorile su svoja savjetovališta, u koja su potrošači koji su imali problem mogli doći po besplatan pravni savjet.

Oglas

Razlog tomu je, piše HRT, promijenjeni način financiranja, a na taj se potez odlučilo Ministarstvo gospodarstva, čiji su djelatnici sada jedini kojima se mogu obratiti potrošači u nevolji.

"Od 2005. savjetovališta funkcioniraju u Hrvatskoj. Svake godine davala su 20 - 25 tisuća savjeta. 2015. smo probili rekord, dali smo čak 35 tisuća savjeta. Da smo potrebni dokazuju brojke. Građani nas vole, poštuju i cijene mišljenja naših stručnjaka. Svako savjetovalište imalo je po tri stručnjaka. To su profesionalci i educirani ljudi. Oni su od 1. siječnja na burzi", kazao je Igor Vujović iz društva 'Potrošač'.

Na upite građana sada odgovaraju djelatnici Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta. Ministarstvo je uspostavilo telefon za potrošače 072 4141 414 u veljači 2014. Početkom ove godine primamo 70-ak poziva i upita dnevno, što je oko 1500 upita godišnje, izvijestila je Grozdana Vuđan iz Uprave za trgovinu Ministarstva gospodarstva.

Uskoro bi u Ministarstvu mogli biti zatrpani upitima, jer udruge su primale deset puta više upita. No za razliku od njih, Ministarstvo savjetuje samo putem elektroničke pošte i telefona. Međutim, kaže Vlado Biljarski iz Splitskog potrošača - "određeni broj potrošača, osobito ranjive skupine i stariji - inzistiraju na osobnom dolasku. Vrlo često je potrebno sagledati dokumentaciju i na temelju svih tih stvari pružiti pravovremen savjet potrošaču."

U Ministarstvu o razlozima ukidanja modela financiranja koji funkcionira i uvođenja novog, nisu htjeli govoriti. Pravdaju se da je u tijeku natječaj na kojega se mogu javiti i udruge. Što se tiče potrošačkih prava Hrvatska je na začelju europskog društva. Ondje će očito i ostati, ne bude li potrošač mogao savjet dobiti na pravome mjestu i u pravo vrijeme.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama