Zašto gore riječki autobusi?

Vijesti 22. sij 201917:45 > 17:59
N1

U posljednjih godinu dana izgorjelo je šest autobusa riječkog Autotroleja. Gradskoj tvrtki i bez požara ne cvjetaju ruže - trećina autobusa starija je od 20 godina, vozači imaju više od 500 prekovremenih sati, nedostaje ih 50 za redoviti radni red, a uz sve to i odlaze iz tvrtke.

Posljednji autobus izgorio je iznad Rijeke, na Grobniku. Vozač i mehaničar su se na vrijeme izvukli. Srećom, radilo se o probnoj vožnji pa u autobusu nije bilo putnika.

Kako je moguće da je u godinu dana izgorjelo šest autobusa pitali smo Darka Špoljarića, predsjednika Sindikata vozača KD Autotrolej.

“Slaba je plaća i otišli su kvalitetni mehaničari. Imaju još nešto malo ljudi koji znaju posao, ako ih rastrgaju, daj vamo,daj namo i ne stignu napraviti kako treba. Nabava dijelova isto, šparaj, šparaj. Autobusi su stari i to je problem.”, zaključuje. 

Vozni park riječkog javnog prijevoznika u jadnom je stanju, priznaje i direktor koji je tek nekoliko mjeseci na toj funkciji.

“Prosječna starost naših vozila je 12 godina i trećina vozila je iz 90-tih godina, znači iz 95-2000. Znači trećina vozila i svi su blizu milijun kilometara.”, objašnjava Alberto Kontuš, direktor KD Autotrolej.

VEZANE VIJESTI

I vožnje su se znatno prorijedile, nastao je kaos u voznom redu. Vozači odlaze u valovima, plaće su, kažu, nikakve. Primjećuju to i Riječani.

“Katastrofa, bilo bi bolje da ljudi dobiju posao, veće plaće, da mogu normalno raditi.”, priča našem Ranku Stojancu jedna od putnica. “Ne drže se voznog reda, ničega, a šta, nema autobusa ,nema šofera.”, dodaje drugi. “Vozim se po sat vremena do radnog mjesta i natrag, preskaču se linije.”, žali se treća putnica.

U javnost je izašla lista na čijem je čelu vozač s 555 prekovremenih sati prošle godine.

 “Vozači rade u ovom trenutku u potpuno robovlasničkom sustavu, koji je nedopušten, pogotovo nedopušten za jednu vlast koja sebe smatra socijaldemokratskom!”, smatra gradska vijećnica Mosta Petra Mandić.

Mostovci traže izvanrednu sjednicu Gradskog vijeća. Za funkcioniranje Autotroleja nije dovoljno 50 milijuna kuna iz proračuna i 70 milijuna kuna od prodanih karata. Ipak, cijene neće dizati jer su ionako visoke. Na potezu je gradonačelnik Vojko Obersnel koji danas nije htio gubiti vrijeme na pitanja kolege Stojanca o katastrofalnom stanju u Autotroleju.