U utorak su se dogodile velike tragedije u jednom danu - čak 30 težih prometnih nesreća, u tri nesreće poginulo je 5 osoba, a u ostalima je ozlijeđeno ukupno 37.
“Zaista crne brojke. Ne pamtimo već duže vrijeme takav dan. Obično se najteže prometne nesrećee događaju vikendom” rekao je voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa u Ravnateljstvu policije Josip Mataija.
Ističe kako je u većini najtežih prometnih nesreća uzrok brzina i upravo zbog brzine između 40 do 50% osoba smrtno strada.
“Zato bih ja iskoristio ovu priliku i pozvao sve vozače, odnosno sve sudionike u prometu da upravo u ovim zimskim uvjetima pripaze, prilagode brzinu, što mislim da je ono najvažnije, a isto tako i pješaci, da se označe. Što ih vozač prije uoči, to će prije moći reagirati”, rekao je Mataija u emisiji Hrvatskog radija “U mreži prvog”.
Profesor Rajko Horvat s Fakulteta prometnih znanosti ističe kako policija nije ta koja može riješiti ovaj gorući problem, te da MUP može biti samo jedan segment.
“Istraživanja koja su obavljena u Njemačkoj, nakon izmjene zakona o sigurnosti prometa na cestama, pokazuju da na samo 10% vozača utječe promjena zakona na neko duže razdoblje. Mi u Hrvatskoj još uvijek izdvajamo sredstva za saniranje posljedica, a ne djelujemo na uzrok. Mora se sustavno prije svega pristupiti tom problemu. Ne može Ministarstvo unutarnjih poslova biti jedini krivac za takvo stanje”, naglašava.
U zadnjih nekoliko nesreća u prvi je plan stavljena dob vozača te Mataija naglašava kako su upravo zato željeli uvesti mjeru obaveznog liječničkog pregleda nakon 67 godina kod produljenja vozačke dozvole. Kada su izvršili analizu, u prometnim nesrećama koje su izazvali stariji vozači, u 70 posto slučajeva oni su i bili krivci prometnih nesreća.
U 2018. na hrvatskim prometnicama poginulo je 317 osoba. Godinu ranije bilo ih je 14 manje.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mrežaTwitter|Facebook| Instagram.