Most NL je danas u Hrvatskom saboru prezentirao i stavio na javno savjetovanje Zakon o transparentnosti troškova u obavljanju javnih dužnosti, kojim bi troškovi reprezentacije, putnih troškova, prijevoza, dnevnica, koji se podmiruju iz proračnskih sredstava, bili evidentirani i javno objavljeni u Registru troškova.
Politički tajnik Mosta i saborski zatsupnik Nikola Grmoja istaknuo je kako se u Hrvatskoj nagomilao broj državnih i lokalnih dužnosnika koji u obavljanju svojih dužnosničkih poslova imaju brojne i znatne troškove koji se podmiruju novcem poreznih obveznika.
“Evo i danas imate objavljen primjer o rastrošnosti šefa jednog Fonda, a takvi primjeri stalno se otkrivaju. Zato bi korisno bilo uspostaviti učinkovit mehanizam nadzora nad trošenjem javnih sredstava. Iako računovodstvena i porezna pravila reguliraju formalne aspekte odobravanja i naknade dužnosničkih troškova, u stvarnosti ne postoji mehanizam nadzora odgovornog trošenja javnih sredstava i njihove nužnosti i ekonomske opravdanosti. Zato smo ovim Zakonom predložili učinkovit mehanizam koji bi nadzirao korištenje novca poreznih obveznika i javnih sredstava”, rekao je Grmoja.
Most predlaže da se ustroji Registar troškova koji nastaju u obavljanju javnih dužnosti, a u njemu bi se na jednom središnjem mjestu evidentirali i publicirali relevantni troškovi dužnosnika.
“Tri su glavna cilja našeg prijedloga: da se novac poreznih obveznika koristi razborito i odgovorno radi ostvarivanja javnog interesa, da su svi troškovi koji nastanu u obavljanju javne dužnosti nužni i opravdani, te da javnost ima uvid u trošenje novca poreznih obveznika i drugih javnih sredstava. Zakonom predviđamo ustrojavanje Registra kao središnje elektroničke baze podataka i njegove dostupnosti na internetskim stranicama Ministarstva financija”, objasnio je Grmoja.
U Registar bi se upisivali troškovi dužnosnika koji nastanu u obavljanju javne dužnosti, izdaci za službena putovanja u tuzemstvu i inozemstvu (dnevnice, naknade prijevoznih troškova, naknade korištenja privatnog automobila u službene svrhe, troškovi noćenja i dr.), te izdaci po osnovi reprezentacije. Za svaki pojedinačni trošak u Registar se upisuje ime i prezime dužnosnika i dužnost koju obnaša, naziv tijela ili pravne osobe u kojoj dužnosnik obnaša dužnost, vrsta troška, datum nastanka troška, kratka naznaka svrhe troška, kažu iz Mosta.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mrežaTwitter|Facebook | Instagram.