Oglas

Ministar Horvat vidi perspektivu za Uljanik ako strateški partner ima novca

author
HINA
07. velj. 2019. 14:15
>
15:45
PXL_170119_23255911
Patrik Macek/PIXSELL | Patrik Macek/PIXSELL

Ministar gospodarstva Darko Horvat komentirao je nakon sjednice Vlade odabir Brodosplita za novog strateškog partnera Uljanika.

Oglas

"Bude li prilike da se u tom strateškom partnerstvu obistini naša želja, a to je da dobijemo jasne verifikatore da, uz dobru želju strateškog partnera da uđe u fazu restrukturiranja, on dokaže i da je financijski sposoban za to, mislim da postoje perspektive", izjavio je ministar Horvat novinarima u Banskim dvorima.

"Ukoliko se u fazi izrade programa restrukturiranja ustanovi ili dobijemo jasne spoznaje da strateški partner nema financijsku sposobnost, bojim se da ćemo tada doći u jedan ozbiljni problem, jer vremena za osiguranje novog života brodogradnje u Rijeci i Puli više nema", upozorio je.

Kako je dodao, strateški partneri (Brodosplit i Fincatieri) u ponudi tvrde da financijski to mogu podnijeti, te da su podastrli financijske podatke prema kojima je riječ o solventnim kompanijama.

Dodao je i da do trenutka u kojem strateški partner ne dokaže da ima tu sposobnost "strateško partnerstvo je potencijal s puno želja, a jako malo mogućnosti".

Odgovarajući na upit novinara, Horvat je rekao da su zajedničku ponudu dali Brodograđevna industrija Split, odnosno DIV grupa i Fincantieri i to u omjeru 70 naprema 30 posto.

Ako propadnu pregovori s naručiteljem jaružala aktiviraju se jamstva od 126 milijuna eura

Izvijestio je da se paralelno pregovara s naručiteljem novogradnje pod rednom brojem 500, a riječ je o jaružalu, za koji je država izdala jamstva od 126 milijuna eura. Upozorio je da će država to morati platiti ako se brod ne završi ili Uljanik završi u stečaju. Stoga država želi da se ta novogradnja završi, a po procjenama brodograditelja za to je potrebno oko 22 milijuna eura.

Na upit je li Brodosplit namjenski koristio državni novac za restrukturiranje tijekom 2017., Horvat je rekao da Ministarstvo ima monitoring kroz Hrvatsku brodogradnju - Jadranbrod, čija su godišnja izvješća dostupna javnosti.

Koliko stoji spašavanje Uljanika?

Horvat nije želio reći koliko će porezne obveznike koštati spašavanje Uljanika.

"U ovom trenutku mislim da bi bilo vrlo nekorektno i lakomisleno kada bismo mi danas iznijeli brojke", rekao je, te dodao da današnja priča da bi restrukturiranje riječkog i pulskog brodogradilišta mogla stajati 1,2 milijarde eura nije analiza Ministarstva. Rado bih upitao one koji su iznijeli taj podataka na temelju čega je ta analiza napravljena i koji su izvori financiranja, rekao je Horvat.

Do sada plaćeno 2,8 mlrd. kuna jamstava

Ministar financija Zdravko Marić nije htio komentirati koliko bi moglo koštati restrukturiranje Uljanika već je ponovio koliko je do sada plaćeno po protestiranim jamstvima.

"Do sada smo platili dvije milijarde i 545 milijuna kuna u 2018. godini, a ta su se plaćanja nastavila i u 2019. godini - tijekom siječnja plaćeno je dodatnih oko 250 milijuna kuna po protestiranim jamstvima. Dakle, dolazimo do iznosa od oko 2,8 milijardi kuna, što je na tragu onoga što smo originalno procijenili kada je cijela ta kriza izbila", rekao je Marić u izjavi novinarima u Banskim dvorima.

"Ako ustanovimo da strateški partner nema financijsku sposobnost za restrukturiranje, bojim se da ćemo tada doći u u jedan ozbiljni problem jer vremena za osiguranje novog života za brodogradnju u Puli i Rijeci više nema", ustvrdio je ministar Horvat.

Na novinarski upit znači li to da sumnja u to da strateški partneri imaju sredstva odgovara: "Oni tvrde da to financijski mogu"

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook| Instagram.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama