Postupak traženja i odabira strateškog partnera Croatia Airlines provodit će višečlano, međuresorno povjerenstvo, s glavnom zadaćom razmatranja daljih koraka za dovođenje kvalitetnog i iskusnog partnera u zračnom prometu koji će pridonijeti budućem razvoju i konkurentnosti te kompanije, odlučila je u četvrtak Vlada.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković naglasio je na sjednici Vlade da je Nacionalnim programom reformi 2018. utvrđeno da se daljnji razvoj i unapređenje poslovanja društva Croatia Airlines može realizirati samo s ozbiljnim strateškim partnerom te se stoga pokreće postupak njegovog traženja i za to osniva Povjerenstvo za provedbu postupka i predlaganje odabira strateškog partnera. “Glavna zadaća Povjerenstva je razmatranje mogućih daljnjih koraka za dovođenje kvalitetnog strateškog partnera sa značajnim iskustvom u civilnom zrakoplovstvu, koji bi uz ostalo osigurao širenje prometne mreže te povećanje tržišnog udjela te Croatia Airlinesa. Pri tome treba imati u vidu važnost redovitog i cjelogodišnjeg povezivanja u domaćem i međunarodnom zračnom prometu te potrebu za snažnom potporom daljnjem razvoju turističkih potencijala Hrvatske, kao i sudjelovanje u obnovi flote i dokapitalizacije za budući razvoj tog nacionalnog zračnog prijevoznika”, istaknuo je Butković.
Novo je povjerenstvo sastavljeno od deset članova, pri čemu će ministar Butković bit njegov predsjednik, dok su članovi Tomislav Mihotić (državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture), Jure Šarić (pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture), Andreja Metelko-Zgombić (državna tajnica u Ministarstvu vanjskih i europskih poslova), Zdravko Zrinušić (državni tajnik u Ministarstvu financija), Krunoslav Katičić (državni tajnik u Ministarstvu državne imovine), Tomislav Pokaz (savjetnik predsjednika Vlade), Zlatko Mateša (predsjednik Nadzornog odbora Croatia Airlinesa), Nataša Munitić (zamjenica predsjednika Nadzornog odbora Croatia Airlines) te Jasmin Bajić (aktualni predsjednik Uprave Croatia Airlines).
Povjerenstvo je dužno provesti postupak traženja te predložiti Vladi odabir strateškog partnera Croatia Airlinesa sukladno važećem zakonodavstvu RH i EU, tako da se osigura da vlasništvo i upravljanje nad tom nacionalnom zračnom kompanijom mora biti u većinskom vlasništvu pravnih ili fizičkih osoba iz EU, a s ciljem održavanja operativne licencije zračnog prijevoznika. Odluku o odabiru strateškog partnera donosi Vlada na prijedlog Povjerenstva.
Cijelom tom postupku je prethodila odluka Vlade iz siječnja 2018. da se Croatia Airlines vraća na listu tvrtki od strateškog i posebnog interesa RH, da bi nakon toga, u travnju 2018. u Nacionalnom programu reformi naveden cilj da joj se razvoj osigura kroz kvalitetno strateško partnerstvo. Slijedom toga, trenutno je u završnoj fazi i rujnu 2018. pokrenut ograničeni dvostupanjski postupak nabave usluga financijskog savjetnika za razradu modela dokapitalizacije Croatia Airlines i pronalaska strateškog partnera, o čemu se do sada nije ni od kuda izvijestilo jeli se i tko sve javio na tu nabavu.
Konačni prijedlog Zakona o vinu u saborsku proceduru
Vlada je u četvrtak u Sabor uputila i konačni prijedlog Zakona o vinu, kojim se predlaže smanjenje administrativnih opterećenja hrvatskih vinara. Kako je rekao potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić, zakon je rađen u suradnji s vinskim sektorom, s vinarima i vinogradarima, a sve u cilju boljeg razumijevanja problema i izazova koji su bili u tom sektoru. “Učinili smo sve da se ovim zakonom olakša njihov položaj na tržištu, da Hrvatska još bude prepoznata kao regija koja možda nema puno vinograda u odnosu na druge europske regije, ali ima iznimno kvalitetna vina i po tome postaje prepoznatljiva ne samo u Europi nego diljem svijeta”, istaknuo je.
Novim Zakonom o vinu, kako je naveo, uređuju se nadležna tijela za provođenje zakona, zemljopisna područja uzgoja vinove loze, sorte vinove loze, enološki postupci i prakse, vinogadarski registar, sustav ispitivanja kvalitete vina prije stavljanja u promet, sustav zaštićenih oznaka za vina i aromatizirane proizvode od vina, proizvodnja voćnih vina te nadzor i kontrola proizvodnje i prometa.
Tolušić je naveo da su se vinari žalili na parafiskalne namete vezane uz segment proizvodnje vina. Država ima je, kako je rekao, na godišnjoj razini naplaćivala oko 2 milijuna kuna za evidencijske markice te desetak milijuna kuna za izdavanje rješenja za puštanje vina u promet. “Tim zakonom ti parafiskalni nameti se ukidaju i ostaje LOT broj koji je dovoljan da se prati vino u cijelom postupku, od proizvodnje do prodaje”, rekao je Tolušić. Dodao je i kao se na zahtjev vinara uvode vinski nadzornici, tj. osobe koje će pojačati kontrolu u dijelu od samog vinograda do podruma, koji će pomoći da bude sređenije stanje na tržištu i da se suzbije sivo tržište.
Zakonom se uvode četiri nove vinogradarske regije – Slavonija i hrvatsko Podunavlje, hrvatska Istra i Kvarner, Dalmacija te središnja i bregovita Hrvatska. To će, kako je rekao Tolušić, pomoći vinarima u boljoj marketinškoj promociji regija i vina te boljem plasmanu vina na tržište.
Vlada je na sjednici u četvrtak prihvatila i paket izmjena zakona kojima se regulira osnivanje Državnoga inspektorata koji bi od 1. travnja trebao preuzeti poslove inspekcija koje su trenutno nalaze u sklopu više ministarstava. Tako su u Sabor upućene izmjene Zakona o općoj sigurnosti proizvoda, Zakona o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova, Zakona o tehničkim zahtjevima za proizvode i ocjenjivanju sukladnosti, Zakona o trgovini te Zakona o elektroničkoj trgovini, s njihovim konačnim prijedlozima.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.