"CA kupuje skuplje avione, plaća skuplje gorivo i skuplje usluge, to je problem"

Vijesti 23. velj 201909:41 > 18:09
N1

U Novom danu predsjednik uprave Croatia Airlinesa Jasmin Bajić osvrnuo se na to kako ide proces pronalaska strateškog partnera za CA.

Istaknuo je da su glavni ciljevi, uz dovođenje strateškog partnera, obnova flote, dokapitalizacija i pokretanje investicijskog ciklusa.

“Glavni problem Croatia Airlinesa su gubici koji se stvaraju zimi. U zimskom razdoblju kada CA nema konkurencije i 10-ak carriera leti u Hrvatskoj stvaramo gubitke, a kada ljeti imamo 100 konkurenata onda se trudimo nadoknaditi taj gubitak. U tri ljetna mjeseca prevezemo gotovo polovinu godišnjeg broja putnika”, objašnjava Bajić i dodaje da ne zna kakva je bila financijska 2018. jer još nisu gotovi izračuni.

Predsjednik uprave Croatia Airlinesa priznaje da stanje i nije dobro jer se “ne mogu razvijati, na ovoj razini mogu samo stagnirati i ići dolje.”  Zato im je, kaže, potreban novi investicijski ciklus i kapital pa je zamišljeno da se promijeni struktura vlasništva kroz dokapitalizaciju.

Na pitanje urednika Ivana Skorina može li jamčiti sigurnost radnih mjesta nakon privatizacije, odgovara:

“Ako idemo u razvoj i širimo se trebat ćemo nove ljude, zapošljavati ljude, nitko ne može jamčiti kako će proces završiti, ali bitnu sigurnost radnicima je donio i novi kolektvini ugovor koji je potpisan na pet godina.”

Bajić pojašnjava da su ključni problemi CA ekonomika obujma jer kupuju skuplje avione od konkurencije, plaćaju skuplje gorivo, skuplje usluge nego konkurenti kojima je sve jeftinije zbopg količine pa im ekonomika obujma daje prednost.

VEZANE VIJESTI

Uvjerava da se nitko ne treba bojati ukidanja domaćih letova. Iako nisu svi profitabilni kaže da su Dubrovnik, Split, Rijeka i Zadar na popisu tristo linija u EU koje su javna obveza (public service obligation). “Za te letove se dobije kompenzacija i nema gubitka za prijevoznika”, kaže Bajić.

Nije htio procijeniti koliko u ovom trenutku vrijedi Croatia Airlines, a i odbacio je mogućnost stečaja ako ovaj proces ne uspije. Misli da će se ključne odluke donieti do kraja godine, a sam proces dokapitalizacije može trajati i duže.

Misli da je i u Europi trend konsolidacije na tržištu i okrupnjavanja zrakoplovnih tvrtki. “Male kompanije ne mogu konkurirati efektima ekonomike obujma”, zaključuje.

Predviđa kako je potrebno 250 milijuna kuna da bi se pokrenuo novi investicijski ciklus i još dodatna sredstva Za obnovu flote. “To nije prodaja CA nego dokapitalizacija u razvojnom smislu”, rekao je.

Bajić zaključuje da ne slijedi stečaj ako se ne nađe strateški partner, ali da će doći do smanjivanje obujma poslovanja. “Konkurencija će sve više pritiskati, mi ćemo gledati kako opstati. Mi se ne želimo povlačiti, ovo ljeto imamo dva dodatna zrakopolova u najmu i garantiram da će proces uspjeti”, zaključio je Bajić.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.