Bivši ministar gospodarstva, Goranko Fižulić, gostovao je u Novom danu i komentirao stanje u Uljaniku.
Prije godinu dana predlagali ste da se Jadrolinijinu flotu i brodove Ratne mornarice gradi u Uljaniku i 3. maju. Tu ideju je ministar Darko Horvat iznio jučer gostujući na N1 Televiziji. Ima li u ovom trenutku šanse za takvo nešto?
Ministar se zapravo referirao na ono što je nastalo još 2015. u vrijeme vlade Zorana Milanovića, a to je plan obnove i razvoja flote do 2027., negdje oko 22 broda a program je vrijedan 450 milijujna eura, ali do sada nije napravljeno ništa, osim što je u međuvremenu jedan katamaran kupljen u Singapuru.
Ta ideja je stara 30 godina, Jadrolinijina flota je sagrađena u hrvatskim brodogradilištima u bivšoj državi, i, naravno, s tim programom je trebalo ići i dalje, ako održavaju i pruge na Jadranu i ako je država vlasnik, nije teško zbrojiti dva i dva. Tu su i subvencije koje se daju Jadroliniji za održavanje linija po otocima, pa je trebalo da se Jadrolinijina flota gradi u hrvatskim brodogradilištima. Možda bi se dva brodogradilišta specijaliazirala za gradnju samo takvih brodova, a onda bi se proizvod moglo nuditi i drugima. Ako se država bavi kapitalizmom, teba ga voditi na racionalan i efikasan način.
Je li sada tako nešto moguće provesti?
Uvijek je moguće.
Može li ta ideja s gradnjom brodova za Jadroliniju utjecati na daljnju sudbinu Uljanika i 3. maja?
Ne bi trebala, zato što Trgovački sud treba donijeti odluku na temelju Zakona o stečaju, a onda država treba odlučiti kakav će biti stečaj ili će sve završiti likvidacijom.
Što mislite kako će to onda završiti?
Vjerujem da će biti zadržan određen stupanj proizvodnje.
Postoji li sada alternativa odnosno mogućnost da se riješi situacija u Uljaniku u 3. maju?
Osim stečaja sad ne vidim drugu mogućnost. Uljanik ovakav kakav je ne može opstati, bez obriza što je prije 20 godina mogao i znao proizvoditi brodove, i da su sva druga brodogradilišta bila iza njega. Hrvatska je u 25 godina propustila restrukturirati svoju brodogradnju, da se specijaliziraju za pojedine segmente i da se onda u tim malim nišama opstane.
Jučer je s poslovanjem počela Fortenova grupa. S kojim problemima ulazi u sadašnju fazu poslovanja, koji su najveći rizici?
Najveći rizik je i dalje preskupi roll up kredit. Možemo očekivati akcije novih vlasnika, a vezano za netrasparentnosti koje su se događale.
Što se može otkriti ako se preispita skupi roll up kredit i savjetovanje konzultanata iz tvrtke Alix Partners?
Fortenova je nova pravna osoba, Alix Partnersi nemaju ništa s njom, oni savjetuju Peruška u Agrokoru. Fabris Peruško je izvanredni povjerenik, a u Fortnenovoj je izvršni direktor. On se nalazi u nekoj vrsti konflikta interesa i bit će zanimljivo gledati njegovu poziciju.
Koliko je hrvatsko zakonodavstvo nadležno nad procesima prenošenja vlasništva kompanija unutar Fortenova grupe?
Pravni zastupnik Agrokora je odvjetnik Dolički, on je Trgovačkom sudu podnio 800 stranica vezano za izmjene ako nagodbe izglasane u kolovozu. Kratkim rješenjem sud se očitovao prošli tjedan s porukom radite kako mislite da je najbolje.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.