Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je u četvrtak da se u željeznicu u Hrvatskoj zadnje dvije godine snažno ulaže, reagirajući na tvrdnje sindikata da je željeznica zapuštena i zanemarena.
Odgovarajući na pitanja novinara ispred Banskih dvora, Butković je kazao da je u zadnje dvije godine, kao nikada do sada, ugovoreno projekata u željezničkoj infrastrukturi, pri čemu je ministarstvo kojem je na čelu ugovorilo više od 80 posto dostupnih sredstava iz Operativnog programa konkurentnost i kohezija, te više od 90 posto iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).
“Uglavnom investicije idu u željeznicu”, poručuje Butković i dodaje da je riječ o snažnom investicijskom ciklusu.
Upitan o pritužbama sindikata da je stanje u HŽ Infrastrukturi jako loše, Butković je odgovorio protupitanjem “po čemu?”
Sindikat hrvatskih željezničara ovaj je tjedan, naime, upozorio da Vlada “na kapaljku” financira gradnju, obnovu i održavanje željezničke infrastrukture te da se u tom pogledu ponaša kao njezine prethodnice, kao i da su posljedice zapuštenosti željezničke infrastrukture izuzetno teške.
Sindikat je pritom podsjetio da je Pismo sektorske politike cestarskog sektora doneseno još u ožujku 2017., a Pismo sektorske politike za željeznicu dvije godine kasnije “nije ni na vidiku”.
Butković je pak rekao da će to pismo Vlada donijeti u lipnju ove godine.
Zamoljen za komentar sindikalnog zahtjeva za 800 milijuna kuna jamstava za održavanje pruga te upitan namjerava li odobriti ta jamstva, Butković je kazao da jamstva ne odobrava njegovo ministarstvo već Ministarstvo financija, pa da to tako treba njih pitati.
Dodaje da je ove godine odobreno 350 milijuna kuna za investicije koje ne idu iz europskih fondova, a koje će se utrošiti upravo na održavanje.
Izvijestio je i da će radovi na pruzi Križevci-Koprivnica-državna granica s Mađarskom, sigurno započeti ove godine, poručivši da je riječ o sveobuhvatnom poslu s obzirom da se radi o investiciji od 300 milijuna eura.
Natječaj za taj projekt su u tijeku, a ponude se predaju kroz 10-15 dana, nakon čega će ih HŽ Infrastruktura analizirati i nakon toga donijeti odluku o odabiru, rekao je ministar.
Dodao je kako je moguće da bude žalbi, ali da se na to ne može utjecati kao i u slučaju Pelješkog mosta, no da postupak ide dalje.
Na pitanje novinarke je li to moglo krenuti prije, Butković je odgovorio niječno, istaknuvši da je trebalo riješiti imovinsko-pravne odnose, izraditi projekte, dobiti niz građevinskih dozvola, kao i ostale potrebne studije, rješenja i dozvole. Pritom ističe da je riječ o sveobuhvatnom poslu, s obzirom da je investicija vrijedna 300 milijuna eura.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.