Hoće li nam Kinezi obnavljati prugu staru 150 godina?

Vijesti 13. tra 201921:19 > 21:28
N1

Rijeka-Budimpešta vlakom. Prugom starom gotovo 150 godina treba tek nešto manje sati. Ako novu prugu sagrade Kinezi, eto i putnika i kontejnera za čas u srcu Europe.

“U svakom slučaju eventualni ulazak kineskih partnera bi ovaj naš pravac vratio na nekadašnje pozicije i ponudio bi najmoderniji i najkvaliietniji servis na sjevernom Jadranu”, mišljenja je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.

Dolaze kineske delegacije ovamo odavno, Primorsko-goranska županija je i zbratimljena s provincijom Liaoning.

“15 godina oni čekaju nas, da se mi otvorimo da kažemo što želimo, jer mi kasnimo, ako ste primijetili, sada Solun, Srbija, Mađarska jedan pravac, sada Trst i Slovenci drugi pravac, mi smo tek treći na redu. Sve u čemu Kinezi imaju interesa imali su i prije 15 godina. Samo nije bilo ni volje ni želje ni znanja”, kaže Zlatko Komadina, primorsko-goranski župan.

VEZANE VIJESTI

I njegova vlada ubraja se u to. No, postavlja se pitanje, ako Kinezi doista žele uložili u Trst, zašto bi trošili novac na konkurentsku Rijeku?

“Pa ja ne znam u što bi oni tamo ulagali, jer nemaju mogućnost, znači ovdje imaju mogućnost da ulažu jer imamo zagrebački deep see kontejnerski terminal kakav ne nudi nitko na sjevernom Jadranu”, pojašnjava ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.

Na Zagrebačkoj obali u Rijeci kontejnerski terminal koji je još u izgradnji. U tijeku je natječaj za koncesiju. Je li stigla i kineska ponuda, nitko ne potvrđuje,ali niti demantira.

“Svaki kapital je dobro došao, i mi smo idealna pozicija, Rijeka i sjeverni Jadran da budemo vrata Europe, znači tijek kineskih roba upravo preko naših luka, svih sjevernojadranskih luka, tu ima prometa i za Talijane, Slovence i Hrvate”, kaže župan Komadina.

#related-news_0

I tako opet u krug. U mnogim se projektima nismo maknuli dalje od pisma namjere. Zašto bi ovaj put bilo drugačije pitali smo Alena Jugovića, predsjednika Nadzornog odbora Luke Rijeka.

“Kinezi traže način da što bolje i brže ulaze u prostor EU. Prije 10 do 15 godina europske luke imale su primat, danas je u prvih 20 tek tri iz Europe, a ostale su iz Azije”, pojašnjava.

Dodaje kako nema garancija da će se u projekt ići osim memoranduma, ali se nada da neće stati na tome. “Nizinska pruga donosi dobrobit i zbog skraćenja puta i prijevoza tereta. Kada pravac bude konkurentniji onda će doći i teret. Kopar sada ima 1,2 milijuna kontejnera, a Rijeka tek oko 300.000”, kaže Jugović i pojašnjava da se Kopar i Trst više nemaju gdje ni širiti dok Rijeka ima jer se do sada nije ni razvijala u punom opsegu.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram