U TNT je Mirjana Samardžić Novoselec iz tvrtke Apsolon komentirala pomake i probleme koje Hrvatska ima s digitalizacijom.
Samardžić Novoselec je objasnila što znači pojam smart city.
“Pojam je vrlo širok, kao i često korištnje riječe pametan grad, pametne usluge. Koncept pametnog grada u središte stavlja potrebe građana, da mogu na jednostavan način doći do svih potrebnih stvari, da jednim klikom mogu odraditi sve što je ptorebno u interakciji s gradskim službama. Drugi je dio konceprt urbanog razvoja grada – upravljanje prometom, ušteda energije, prikupkljanje otpada. Sve ono što se radi u korsit građana se smatra smart citijem. Treba vidjeti koje su potrebe građana. Ne može se koncept New Yorka prekopirati na Koprivnicu”, rekla je Samardžić Novoselec.
U digitalizaciji u Hrvatskoj prednjače Zagreb i Rijeka. Za Rijeku stručnjakinja kaže da imaju vrlo dobar portal na kojem građani mogu dobiti informacije o svmu što službe rade i saznati što im je potrebno ako trebaju oni nešto odraditi. No, ističe, ima još puno mjesta za popravak. Naime, iako se obrasci mogu skinuti i popuniti, opet ih treba nositi na šaltere.
Samardžić Novoselec smatra da je javna uprava napravila dobar posao s projektom e-građani, ali da opet ima puno prostora za napredak.
Odgovorila je i na pitanje koji je najveći problem u provođenju digitalizacije.
“Digitalna transformacija podrazumijeva veliku promjenu, a nama je prirodno da se bojimo promjena. Digitalna transformacija je neizbježna i bolje da se uključimo kao aktivni sudionici… Važno je da se kod zaposlenika gradi osjećaj zašto je to bitno i kakva će biti korist i za njih kad se provede. Kad bi sve institucije stavile građane u fokus, imali bi puno ugodniju interakciju sa službama. Djelatnici bi pak imali vremena za kreativnije poslove i razmišljanje kako unaprijediti poslovanje, a ne lupati štambilje”, poručila je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram