Politički analtičar i profesor na Pravnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu bio je gost Newsrooma. Komentirao je predizbornu kampanju za izbore za Europski parlament, kao i političke poruke izrečene u sklopu kampanje.
Rimac se na početku osvrnuo na poruke Hrvatske biskupske konferencije za glasače koje govore o tome kako je neodgovorno ostati kod kuće i kako će se snage unutar EU-a preslagivati. “To je govor koji smo čuli od ujedinjenje krajnje desnice koji je rezultirao skupom u Milanu. Promovira se ideja da bi desna struja trebala imati jači utjecaj”, kazao je.
Upozorio je i na dva ključna problema naše domaće desnice koja se odmakla od tzv. Plenkovićevog puta, odnosno centar desnice. “Prvi problem je konstantna rascjepkanost desnih stranaka, od devedesetih godina do danas. Drugi problem je nemogućnost uključivanja u međunarodne političke grupacije, prvenstveno zbog bojazni da im ne bi donijeli neofašistička ili neonacistička obilježja, oni se jasno distanciraju od toga”, rekao je Rimac.
Na pitanje kako to da birači koji žive u inozemstvu žele glasati na listama zemalja u kojima trenutno žive, Rimac je kazao kako ljudi žele donositi odluke o zemljama u kojima sada žive te kako je u tom kontekstu sasvim normalno da razmišljaju tko će im biti zastupnik u zemlji kojoj žive. Komentirao je i brojku od 150 tisuća ljudi koji će na europskim izborima glasati za hrvatsku listu izvan Republike Hrvatske. “Ankete ne mogu zahvatiti građane koji žive izvan Hrvatske ili su se prijavili za glasanje izvan Hrvatske. No, 150 tisuća nije mali broj i to može biti respektabilna brojka, posebno ako bude mala izlaznost na izbore.”, dodaje.
Govoreći o političkim preferencijama birača koji će glasovati na izborima na glasačkim mjestima izvan Hrvatske, rekao je kako to ovisi o vremenu kada su ti ljudi otišli iz Hrvatske. “Davni migranti imaju relativno desne političke stavove i bili su sretni što se mogu uključiti u donošenje odluka nakon pada komunizma odnosno socijalizma, dok sa sadašnjim migrantima to ne mora biti slučaj… Za razliku od nacionalnih izbora, osoba ovdje mora odlučiti na kojoj će strani participirati, odnosno mora odlučiti hoće li glasati na listi za Hrvatsku ili zemlju u kojoj žive”, veli Rimac.
Za SDSS-ovu kampanju je kazao kako je bila vidljiva, puno vidljivija od mnogih drugih. “U prvom redu s vrlo intriginatnim pojavljivanjem čirilice, traktora pa do Ćire Blaževića. Mislim da će ta kampanja povećati odaziv srpske nacionalne manjine u Hrvatskoj na izbore sada, a i ubuduće. Kampanja koja je dovela znatno više retorike Milorada Pupovca i SDSS-a u javni prostor”, izjavio je.
Komenitrao je i koliko je realno da male stranke poput Starta i Možemo uspio prikupiti glasove. “Borba malih stranaka da dođu u vidljivu zonu u medijima je nažalost uzaludna. Očekivalo se od europskih izbora da pokažu potencijal novih političkih opcija, no u vrijeme kampanje medijski prostor išao je nekim drugim temama, što je pogodovalo velikim strankama u Hrvatskoj”, zaključuje Rimac.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.