Na gradilištu Pelješkog mosta u morsko su dno prije dvadesetak dana postavljeni svi piloti. U one najduže, na sredini Pelješkog mosta, počelo je ubacivanje betona, nakon što je prethodno iz njih izvučen mulj.
Kamioni miješalice jedan po jedan napuštaju betonaru, a zatim se u paru trajektom prevoze do središnjih pilota budućeg mosta.
“Sada armiranim betonom punimo prvu skupinu pilota”, rekao je za HTV Zhang Fei, voditelj kontrole gradilišta CRBC.
“Imamo raznih tipova pilota u ovaj današnji koji se betonira bit će ugrađeno oko 120 kubika betona. Otprilike u svaki metar dužni pilota ide tri kubika betona”, naglašava Ivo Barabalić, nadzorni inženjer na gradilištu Pelješkog mosta (IGH).
Pogon za proizvodnju betona hrvatskog kooperanta na pelješkoj je strani gradilišta. Kako bi mogao raditi punim kapacitetom, po morskom je dnu dopremljena voda iz Komarne.
– Odsad pa nadalje plan je da idu dva do tri pilota dnevno. Mi na betonari smo izvršili jako veliku pripremu, naglašavam u dobroj smo suradnji s CRBC-om i očekujemo iz dana u dan sve veće betonaže, istaknuo je Ivan Gudelj, dipl.ing.,voditelj betonare PGM Ragusa.
Na gradilištu, pak, osim betoniranja istodobno se obavlja još nekoliko poslova. To pokazuju brodovi usidreni na tri stupna mjesta.
– Na stupnom mjestu 7 čistimo mulj iz pilota, na stupnom mjestu 6 režemo pilote koji su predugi, pokazuje Zhang Fei.
Radove iz Komarne promatraju strani turisti i mještani.
– Non-stop rade ovo, ono, ali nitko ih ništa ne čuje, a vidi se da se radi 24 sata, naglašava Martin Vuica iz Komarne.
I već sada se zna da su obale neretvanskog kanala, ona u Komarni i ona u Brijesti, sve bliže jedna drugoj.