
Boris Jokić, bivši voditelj Ekspertne radne skupine i voditelj izrade Cjelovite kurikularne reforme komentirao je aktualna zbivanja vezana uz frontalnu primjenu nove reforme, Škole za život.
"Dojam je da se radi o nedovoljno pripremljenom pokušaju o kojem se ustvari vrlo malo zna. Ne znaju mnogo o njemu odgojno-obrazovni radnici do kojih se nije željelo ili uspjelo doći da im se osobno objasni što se od njih očekuje. Ne znaju o tome ni učenici ni roditelji, pa tako ni ja kao otac dvoje osnovnoškolaca jedne zagrebačke škole. Da sad pitate Andreja Plenkovića o promjenama, mislim da ni on ne bi puno toga imao za reći. Istovremeno nedostatak pripremljenosti praćen je agresivnim promotivnim djelovanjem ministarstva obrazovanja te tihim štrajkom HDZ-a. Neki iz te stranke krivo misle da se radi o ‘onoj reformi’ iz 2016., dok drugi iskusniji znaju da tu zapravo nema stvarne reforme, a da je ovo što se predviđa nedovoljno pripremljeno", rekao je Jokić Novom listu.
Na pitanje je li reforma koja se provodi u školama loša, Jokić kaže: "To nije moguće reći u ovome trenutku. Iskreno bih volio da je u nekoj od 74 eksperimentalne škole došlo do pozitivnog pomaka no za takvu je ocjenu potrebno vrijeme i znanstveno praćenje. Druga je i mnogo teža stvar uvesti promjene u više od 1000 škola. Složeniji je to projekt od izgradnje 10 peljeških mostova i briselskih pregovora o funkcijama u EU. Za to je potrebno vrlo precizno planiranje, snažna potpora školama i odgojno-obrazovnim radnicima, vrlo fokusirana suradnja ministarstva i agencija u obrazovanju, mobilni timovi sastavljeni od metodičara i praktičara koji će biti na usluzi školama, učenicima i roditeljima, kaskadni sustavi suradnje škola različitog iskustva s reformom, predmetni sustavi kolegijalne podrške na županijskoj i regionalnoj razini. Sve to je puno više od promotivnih krilatica na reklamnim panoima i objava na društvenim mrežama. Način na koji ova Vlada i ovo ministarstvo razumiju i provode promjene u odgoju i obrazovanju ispod su razine zemalja kojima Hrvatska pripada."
Frontalni ulazak Škole za život smatra potpuno nepripremljenim te poziva ministricu i premijera da odlože frontalnu primjenu i da godinu posvete intenzivnom radu sa školama i nastavnicima.
"To nije odgoda reforme već kroz pripremu škola velika prilika za hrvatski odgoj i obrazovanje. Takvom bi odlukom povećali šansu za uspjeh reformskih procesa te pokazali da uvažavaju glasove struke te posebice odgojno obrazovnih radnika. Ti ljudi i njihovo iskustvo to zaslužuju", govori.
"Odbačeno je sve ono što je u stvari trebalo promijeniti boju i ritam našeg obrazovanja. Sve to učinjeno je isključivo iz ideoloških razloga, ali ne ovih njihovih crno-žuto-crvenih. Oni su ionako samo prašina bačena u oči da se ne vide pravi razlozi i problemi, a to su da je ta reforma sadržajima i procesima za hrvatske političare bila izrazito opasna. Ona je za cilj imala poboljšanje učenja, poučavanja i života u hrvatskom obrazovanju, poboljšanje statusa odgojno-obrazovnih radnika, usmjerenje na djecu i mlade ljude te pomak hrvatskog društva prema nekim pozitivnijim perspektivama. Ujedno je u svojim procesima ona bila izrazito demokratska i uključiva, a to su osobine na koje je hrvatska politika posebno alergična. To je ideologija te reforme protiv koje se politika ovdje već 29 godina vrlo aktivno bori", kaže Jokić.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare