Zrakoplovne tvrtke i regulatori na zatvorenom sastanku o Boeingovom 737 MAX-u

Vijesti 26. lip 201915:36 > 15:37
Ilustracija

Zrakoplovne tvrtke i regulatori sastat će se u srijedu iza zatvorenih vrata u Montrealu kako bi razmijenili mišljenja o koracima potrebnim za siguran i koordiniran povratak u promet Boeingovih zrakoplova 737 MAX nakon dvije nesreće s više od 300 žrtava.

Sastanak organizira Međunarodno udruženje za zračni prijevoz (IATA) u kontekstu financijskih problema prijevoznika zbog prizemljivanja gotovo 400 zrakoplova 737 MAX koje se u međuvremenu protegnulo na tri mjeseca.

To je drugi takav sastanak u organizaciji IATA-e, napominje Reuters.

Kina je prva prizemljila 737 MAX nakon nesreće u Etiopiji 10. ožujka, te one u Indoneziji u listopadu prošle godine, u kojima je ukupno stradalo 346 ljudi. SAD i Kanada zadnje su se odlučile za taj potez.

Prioriteti današnjeg sastanka bit će po riječima generalnog direktora IATA-e Alexandrea de Juniaca „jačanje povjerenja među regulatorima i poboljšanje koordinacije” u sektoru nakon prizemljenja Boeingovih 737 MAX-ova.

Aviokompanijama će se na sastanku pridružiti i regulatori, uključujući Transport Canada, Civil Aviation Authority of Singapore i američku FAA, kazali su njihovi predstavnici.

Nakon što regulatori u konačnici odobre povratak u promet 737 MAX-ova, zrakoplovne tvrtke morat će ukloniti mlažnjake iz skladišta i provesti novu obuku pilota. Taj će se postupak razlikovati od tvrtke do tvrtke a po procjenama američkih prijevoznika trajat će najmanje mjesec dana.

Neke zrakoplovne tvrtke i regulatori tvrde da bi se obuka pilota prije leta trebala provoditi u simulatoru 737 MAX, iako Boeingovi minimalni zahtjevi za obuku ne propisuju njihovu upotrebu, prema nacrtima prijedloga.

Iz Air Canade najavili su da će svojih 400 MAX pilota, oko 10 posto pilotske radne snage, obučavati u simulatoru. Taj prijevoznik trenutno je jedini u Sjevernoj Americi koji posjeduje simulator za 737 MAX.

Američki prijevoznici razmišljaju o tome da u periodičnu obuku pilota uključe scenarije skicirane prema dvije nesreće Boeingovih 737 MAX-ova.

“Obuku će propisivati svaki regulator zasebno. Kad se 737 MAX vrati u promet, s ažuriranim softverom i propisanom obukom, bit će to jedan od najsigurnijih zrakoplova u povijesti zrakoplovstva”, ustvrdio je Boeingov glasnogovornik Paul Bergman.

Najveći proizvođač zrakoplova u svijetu tek treba američkoj Saveznoj upravi za zrakoplovstvo (FAA) dostaviti službeni prijedlog softverskih i edukacijskih dopuna, čime se pokreće postupak obnove dozvole za letenje spornih zrakoplova.

Boeing bi ažuriranjem softvera trebao ublažiti ulogu sustava MCAS, koji je odigrao ulogu u obje nesreće.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.