Komunikacijska stručnjakinja Sonja Hodak u Novom danu govorila je o kandidatima za predstojeće predsjedničke izbore, te se osvrnula na nedavne javne istupe aktualne predsjednice Kolinde Grabar Kitarović.
Hodak je rekla kako kako je povjerenje građana prema institucijama na niskim granama, kako je pokazalo straživanje Eurobarometra, zbog toga što ljudi ne vide rezultat rada institucija.
“Ljudi uvijek crpe povjerenje iz rezultata. Kada netko svojim radom pokaže da je uporan, vjerodostojan, steći će povjerenje. Ali kada ljudi vide u Parlamentu prazne stolice, neefikasnu Vladu, kada se ne ostvaruju rezultati koje narod želi, ljudi ne veruju. Tek radom i dobrim rezultatima kroz neki period stječe se povjerenje ljudi”, kazala je Sonja Hodak.
“Relevantna istraživanja pokazala su da komunikacija može utjecati oko 20-40 posto na dojam u javnosti, a većina je ono što radite. Najveći komunikacijski mag ne može vam pomoći ako nemate rezultat. Može vas prikazati malo boljim, ali to se raspline i istina se vidi. Informacije su ono na osnovu čega zaključujete, marketing vam ne može toliko pomoći”, kazala je Hodak.
Na pitanje kako joj se čini otezanje s objavom kandidature Kolinde Grabar Kitarović, ali i Zorana Milanovića, kazala je da ni oni sami vjerojatno nisu znali kada bi niti kako to objavili.
“Mislim da oni sami nisu znali kada bi objavili, pokušavali su to dobro izvesti, ali svakako je sada prerano. Najvažniji se dio kampanje odvija zadnja dva, tri tjedna, a za to se čuva i najbolja municija. Pošto su ovako rano krenuli, puno će se svađati, vadit će se prljav veš i zagaditi javni prostor”, kaže Hodak.
“Prilično su to isprazni kandidati, a funkcija ograničena u ovlastima. Funkcionalno je predsjednik u izvršnoj vlasti, ali s malim ovlastima. Ne znam čime će oni svo to vrijeme do prosinca popuniti”, kaže Hodak.
O najavama Miroslava Škore i Mislava Kolačušića u kojima najavljuju promjene po pitanju predsjedničkih ovlasti, Hodak kaže da oni mogu reći što oni žele, no da sustav postoji takav kakav jest.
“Svatko ima pravo iznositi svoje ideje političkog uređenja, ali mi imamo uređenje koje je zadano. Ako predsjednik ima utjecaja na poluge vlasti, moguće je da dođe do promjena sustava, ali to treba postići”, kaže Hodak.
Kazala je i kako je predsjednika Grabar-Kitarović imala puno grešaka u nastupima u zadnje vrijeme.
“Mislim da predsjednica ima ozbiljnu seriju gafova i da će ju u agencijskim istraživanjima Prenasr prestići na starom Tomos motoru. Neprimjereno je bilo sa strane imidža na obljetnicu Oluje doći u crvenom. Osim što odvlači pažnju, a to je i dan pijeteta. Fokusira se na modu, oblačenje, i priča o tome. A radi li to Angela Merkel? Jedan dio krivnje ide medijima, jer je priča o njenom izgledu atraktivno. Predsjednica može ponuditi puno inicijativa, nitko joj ne brani da dovedu investitore u Hrvatsku, da nas se stavi na mapu. Zašto bi onda pričala o kuhanju? Pa svi mi to radimo, ali to nije važno za hrvatsku politiku”, rekla je Hodak.
Kaže i kako joj se čini da Milanović ipak nije promijenio svoj javni nastup.
“Milanović po meni ni malo nije promijenio svoj gard, ima malo razbijački nastup, a to mu neće dobro proći ako želi zagrabiti bazen većine ljudi. On često nalegne na dnevnu temu i nju komentira, ali njegove su izjave nepamtljive i djeluju ratoborno”, kaže Hodak.
Škoro joj se čini kao najveće iznenađenje u političkoj aren.
“Priča razumljivo, jednostavno, ne priča svim glasačima i govori ono što ti ljudi žele čuti. On nema skoro nikakvu infrastrukturu na terenu, Kolinda ima najveću. SDP ima nekakvu, a Škoro nikakvu. Koliko će to moći kompenzirati dobrim nstupom… Ali svakako ima dobru šansu pomrsiti račune drugim kandidatima”, zaključila je Hodak.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter| Facebook | Instagram