Ubojica tradicionalne taksi usluge, mobilna aplikacija Uber uskoro bi trebala zaživjeti i na zagrebačkim cestama. Prema pisanju portala Netokracija, sve će se službeno znati na konferenciji OMGcommerce koja se održava 4. svibnja u Zagrebu.
Uber je jedna od danas najpotentnijih tehnoloških tvrtki na svijetu koja potpuno mijenja industriju prijevoza te brine taksiste. Nakon Bukurešta, Beča i Varšave, uskoro otvara podružnice u Zagrebu, Beogradu i ostatku regije.
Jozo Kovačević, predsjednik Udruženja Radio taxi Zagreb zgrožen je mogućnošću da će taksistima obrtnicima moći konkurirati bilo tko s automobilom.
‘Ne mogu vjerovati da će to biti dopušteno! To mi liči na anarhiju ili na banana-državu. Da biste bili legalan taksist, treba vam hrpa papira. Morate završiti srednju prometnu školu, položen ispit o poznavanju grada i majstorski ispit. Traži se i da imate automobil određenih gabarita i performansi. Otprilike treba vam od 20.000 do 30.000 eura da otvorite taksi obrt. I nakon svega toga sad će doći neka aplikacije i uzeti nam posao. Borit ćemo se svim silama da do toga ne dođe’, poručio je Kovačević.
Kako zapravo radi Uber?
Aplikaciju Uber osmisli su 2009. u Kaliforniji Garrett Camp i Travis Kalanick. Na ideju je došao Kalanick tijekom boravka u Parizu gdje ga je iznerviralo dugotrajno čekanje na slobodan taksi.
Ideja je u osnovi vrlo jednostavna. Aplikacija za mobilne uređaje spaja putnika s najbližim slobodnim vozačem. Za vozača se može prijaviti gotovo svatko s odgovarajućim vozilom i vozačkom dozvolom, s tim da mu nisu potrebni ni taksi dozvola niti taksimetar.
Plaćanje ide putem aplikacije tako da se s bankovnog računa putnika skida iznos novca koji treba platiti. Kompaniji Uber ide od pet do 20 posto od cijene vožnje.
Dolazak Ubera u Europu izazvao je mnoge kontraverze. Prošle godine prosvjedovali su taksisti u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Njemačkoj i Italiji. Kao posljedica toga poslovanje Ubera u mnogim je gradovima zabranjeno, poput Bruxellesa, Berlina, Münchena i Madrida.
Bez obzira na to, Uber se nastavio širiti i danas je zastupljen u 55 zemalja i više od 200 gradova. Vrijednost kompanije procjenjuje se na 41 milijardu dolara, a očekivani su prihodi za 2015. 10 milijardi dolara, piše Tportal.