Obratio nam se radnik Brodotrogira koji tvrdi kako radnicima kasne, ionako malene, plaće. Sindikati potiču na prosvjed, a Uprava poručuje kako radi najbolje što može u teškim okolnostima.
Damir Palada u trogirskom brodogradilištu radi već dvadeset godina i tvrdi kako nikada nije bilo teško kao danas.
“To je katastrofa, nemamo čistačica pa moramo sami. Ja ne znam kako nije došla nekakva kuga na radnike i zaraza. Nitko ne odvozi smeće”, kaže nam Palada.
Obratio nam se, kaže, jer njega i kolege, svi ignoriraju.
“Iz dana u dan ljudi sami napuštaju brodogradnju jer ne dobijaju plaću, plaća kasni po desetak dana. Tako da su ljudi ogorčeni”, rekao je.
Neizvjesnost i stalne glasine o gašenju Brodotrogira traju već godinama, a radnici, smatra sindikalist Ivica Sorić, samo stoički trpe.
“Mislim da bi radnici trebali prestati bit pasivni jer dok god ne dignu svoj glas, bojim se da neće biti dobro, ne nama, nego bilo kojoj drugoj firmi”, uvjeren je Sorić.
Brodotrogir je odgojio generacije radnika, od zavarivača i tokara, preko inženjera do odvjetnika. Zato se građani, sindikati, ali i gradonačelnik, boje kakav bi utjecaj zatvaranje brodogradilišta imalo na sam grad.
“Bojin se da će to ić nigdi, da će se to zatvorit.” Što bi to značilo za Trogir? “Ajme i kuku. Možemo i grad zatvorit”, smatra Ivo iz Trogira.
“I komunalne naknade bi stradale, ljudi bi bili bez posla, ne bi ni tržnica radila. Puno je petsto ili šesto ljudi puta četiri to je dvije tisuće ljudi, nije to jednostavno za grad od 15.000 stanovnika”, dodaje Vojko.
Gradonačelnik Trogira Ante Bilić (SDP) uvjerava da bi Gašenje takve industrije sigurno bila katastrofa za grad Trogir i da rade sve što je u njihovoj moći. “Nažalost nije puno toga u našoj moći, da Brodotrogir opstane u Trogiru”, zaključio je.
Plaće su male i kasne, a čistačice rijeđe dolaze, poručuju iz Uprave, zato što novca ima manje nego ranijih godina pa se mora štedjeti.
“Brodotrogir d.d. i Hrvatska brodogradnja Trogir su u postupku predstečajne nagodbe i normalno je da te dvije tvrtke nisu u stanju isplaćivati one plaće kakve su se isplaćivale prije dvije ili tri godine”, opravdava situaciju Mateo Tramontana, član Uprave Brodotrogira.
Ipak, gašenje brodogradilišta nije u planu, uvjerava, već prebacivanje fokusa proizvodnje na manje kruzere, što će značiti i nova zapošljavanja, ali i otkaze ljudima koji se ne uklopaju u novi model.
Damir već zna što će učiniti, ako dobije otkaz.
“Ja idem vanka i više neću biti Hrvat. Odmah uzimam drugo državljanstvo jer me ne zanima više”, rezolutan je ovaj radnik Brodotrogira.
Neslužbeno doznajemo kako bi se o stanju u Brodotrogiru uskoro trebao raspravljati Sabor dok Damir i kolege već planiraju život u tuđini.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.