USKOK se seli u prostore Badela 1862

Vijesti 18. ruj 201908:05 > 08:12
Ilustracija

Svi djelatnici Ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta (USKOK) od 1. listopada počinju s radom na novoj adresi, i to u upravnoj zgradi Badela 1862 u Vlaškoj 116, doznaje Jutarnji list.

Ukupno 113 djelatnika USKOK-a preselit će se iz dosadašnjih ureda u Gajevoj ulici 30, koji su u vlasništvu države, u nove urede u vlasništvu Badela. Za to će godišnje plaćati više od 1,8 milijuna kuna s PDV-om, a u tri godine najma, koliko će trajati ugovor, država će za nove prostore USKOK-a preko Ministarstva pravosuđa platiti 5,4 milijuna kuna Badelu, piše Jutarnji.

Ministarstvo pravosuđa na svojim je web stranicama 1. lipnja objavilo poziv za iskaz interesa za davanje u zakup poslovnih prostora za potrebe pravosudnih tijela u Zagrebu, no, tvrde, od dvije ponude koje su dobili, nijedna nije odgovarala površinom, lokacijom, tehničkim uvjetima i cijenom. Nisu rekli o kojim je ponudama riječ. A budući da Ministarstvo državne imovine nema toliki uredski prostor u vlasništvu države u koji bi se mogli smjestiti djelatnici USKOK-a, iz tog su Ministarstva 5. rujna Ministarstvu pravosuđa dali suglasnost za zaključenje ugovora o zakupu s tvrtkom Badel 1862.

Badel se pak, kažu Jutarnjem listu neslužbeno u Ministarstvu pravosuđa, nakon što je već javni poziv bio dovršen i nakon što dvije pristigle ponude nisu zadovoljile, naknadno javio te u izravnom kontaktu iskazao interes za davanje svoje zgrade u zakup.

Tvrtka Badel je nakon predstečajne nagodbe i procesa dokapitalizacije završila u većinskom, 84-postotnom vlasništvu Meteor grupe – Labud d.o.o., a država je ostala u Badelu s manjim udjelom od oko 13 posto.

Sada će se djelatnici USKOK-a iz Gajeve 30 – u kojoj su djelovali u 639 četvornih metara uredskog prostora od kojih je, kako tvrde u Ministarstvu pravosuđa, radnog prostora samo 426 četvornih metara, i koji su dijelili s djelatnicima Državnog odvjetništva (DORH) čiji pak djelatnici ostaju u Gajevoj – preseliti u čak ukupno 2.173 četvorna metra uredskog prostora, odnosno u upravnu zgradu koja se prostire na četiri etaže (podrum, prizemlje, prvi kat i potkrovlje), ima dvorište s 26 parkirnih mjesta, od toga tri natkrivena, i industrijsko dvorište veće od 1900 četvornih metara.

Poslovni prostor, prema ugovoru koji će se sklopiti s Badelom 1862, zakupit će se po cijeni od devet eura po četvornome metru mjesečno, što ukupno iznosi više od 19.500 eura s PDV-om. Parking će plaćati mjesečno 40 eura po jednom parkirnom mjestu, odnosno 1040 eura mjesečno s PDV-om.

Prema uvjetima iz ugovora, Ministarstvo pravosuđa će samo snositi i sve druge troškove uredskih prostora, od komunalne naknade, troškova struje, vode, čistoće, čišćenja prostora, sitnije popravke, čišćenje snijega, servis klime, kotlovnice i protupožarnih aparata do troška spomeničke rente i svih ostalih troškova koji budu nastali. Badel će, pak, snositi troškove investicijskog održavanja poslovnih prostora, a Ministarstvo pravosuđa će osigurati sredstva u proračunu za cijelo vrijeme trajanja ugovora o zakupu, počevši od ovog 1. listopada do 30. rujna 2022. godine.

Iz Ministarstva pravosuđa kažu kako su kod podnošenja zahtjeva Ministarstvu državne imovine za izdavanje suglasnosti na zakup, kao i uvijek, napomenuli kako se zakup traži ako Ministarstvo državne imovine nema na raspolaganju odgovarajući poslovni prostor u vlasništvu države.

“Ured za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta smješten je u zgradi u vlasništvu RH u Zagrebu, na adresi Gajeva 30a, gdje koristi 639 metara četvornih, od čega samo 426 četvornih metara radnog prostora, što je nedostatno i neadekvatno. Stoga je USKOK 2015. te ponovno 2018. uputio Ministarstvu pravosuđa zahtjev za osiguranje odgovarajućeg poslovnog prostora”, kažu u Ministarstvu pravosuđa.

Poznato je, naime, da se krajem 2015. tadašnji glavni državni odvjetnik Dinko Cvitan na okruglom stolu u povodu Međunarodnog dana borbe protiv korupcije u Saboru požalio na užasne uvjete u kojima rade djelatnici DORH-a i USKOK-a. Cvitan je tada iznio podatke da postoji manjak ljudi, da im nedostaje prostora, da su spisi po podu te da ljudi kleče i na koljenima podcrtavaju dokumente.

“Novi poslovni prostor, odnosno zgradu Badela, koristit će samo djelatnici USKOK-a. Prema očitovanju USKOK-a, zgrada Badela u potpunosti odgovara njihovim zahtjevima i potrebama. Investicijsko održavanje je obaveza zakupodavca, a korisnik je u obavezi tekućeg održavanja. Zgrada je u potpunosti opremljena namještajem i opremom tehničke zaštite, u što su uključeni videonadzor i kontrola pristupa, te ima parkirna mjesta”, poručuju iz Ministarstva pravosuđa, prenosi Jutarnji list.