Promet u hrvatskom zračnom prostoru je iz godine sve veći, kao uostalom i u cijelom svijetu. Tako dnevno hrvatski zračni prostor preleti i do 3000 zrakoplova.
Hrvatska kontrola zračne plovidbe (HKZP) objavila je natječaj u kojem traži do 12 kandidata za oblasne radarske kontrolore i do 10 kandidata za toranjske kontrolore. Kako se navodi u oglasu, traže se entuzijastični, samouvjereni timski igrači, rođeni od 1991. godine i mlađi. A oni koji žele postati kontrolori letenja moraju osim toga imati i četverogodišnju srednju stručnu spremu, aktivno znanje hrvatskog i engleskog jezika, državljanstvo Republike Hrvatske ili druge članice EU te imati zdravstvena sposobnost kategorije 3 zrakoplovnog osoblja, piše Večernji list.
Kandidati će biti testirani, a s odabranim kandidatima sklopit će se ugovor o radu na određeno vrijeme do stjecanja dozvole kontrolora zračnog prometa-studenta, uz suspenzivni uvjet uspješno završenog osposobljavanja i stjecanja dozvole kontrolora zračnog prometa-studenta s propisanim ovlaštenjem/posebnom ovlasti.
Prije sklapanja navedenih ugovora HKZP će za odabrane kandidate zatražiti provjeru za kretanje u štićenoj zoni.
Promet u hrvatskom zračnom prostoru je iz godine sve veći, kao uostalom i u cijelom svijetu. Tako dnevno hrvatski zračni prostor preleti i do 3000 zrakoplova. Stoga je potražnja za kontrolorima leta ogromna. To je vrlo stresno zanimanje, ali i dobro plaćeno.
Prema lanjskim podacima, prosječan kontrolor mjesečno zaradi 24.511 kuna s bonusima.
HKZP je i lani objavio natječaj za 24 kontrolora, a na njega se javilo čak 1500 kandidata. Trošak školovanja kontrolora iznosi od 80 do 90 tisuća eura, a traje dvije do dvije i pol godine. Hrvatski kontrolori se školuju djelomično u Hrvatskoj, ali većinu vremena su na obuci u inozemstvu. No u HKZP-u planiraju pokrenuti svoj školski centar u Hrvatskoj. Prema projekcijama, HKZP će u sljedećih 10 do 12 godina trebati oko 150 novih kontrolora.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.