Oglas

GONG: Više od polovice troškova kampanje plaćeno iz (zasad) nepoznatih izvora

author
N1 Info
17. pro. 2019. 12:23
>
12:28
11-kandidata-hr-a
N1 | N1

Od ukupno 6,7 milijuna kuna uloženih u predsjedničku kampanju, samo je 2,8 milijuna pokriveno donacijama. U preliminarnim izvješćima još nema prijavljenih vlastitih sredstava niti donacija stranaka prema njihovim kandidatima_kinjama, priopćio je GONG.

Oglas

Donatori Kolinde Grabar-Kitarović su najbrojniji, oni Zorana Milanovića najizdašniji, a najizdašniji donator do sad je Index.hr koji je Dariu Juričanu donirao maksimalnih 200.000 kn svojeg oglasnog prostora. Osim izdašnim popustima, mediji se do sada nisu uključivali u političke kampanje i kao službeni donatori.

 Najveću razliku donacija i troškova ima Miroslav Škoro, 1,9 milijuna kuna, koji je taj minus prema vlastitim izjavama pokrio iz vlastitih sredstava, mada u izvještaju još to ne navodi. Razliku troškova i donacija od 1,2 milijuna kuna u kampanji aktualne predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović najvjerojatnije je pokrio HDZ, no za tu potvrdu moramo pričekati finalno izvješće nakon izbora. Podsjetimo da prema novom Zakonu o financiranju političke promidžbe stranke nemaju limite za transfere prema kandidatima i kandidatkinjama niti moraju prikazati izvore svojih financija. Ako je stranka, primjerice, uzela kredit za financiranje kampanje kandidata, to ćemo doznati tek u godišnjim izvješćima stranaka.

Kako vlastita sredstva još nije prijavio nijedan kandidat_kinja, trenutno 57% u predsjedničku kampanju uloženog novca dolazi iz nepoznatih izvora.

Jasno je da je novim Pravilnikom napravljen korak naprijed ka cjelovitijoj slici izbornih kampanja na društvenim mrežama, ali i dalje ima velikog prostora za napredak. Samo je 5 kandidata_kinja uopće prikazalo troškove oglašavanja na društvenim mrežama. Iako su u Facebookovoj Galeriji oglasa vidljivi politički oglasi Kolinde Grabar-Kitarović i Miroslava Škore, na primjer, tih troškova nema u predanim preliminarnim izvještajima. Dodatno, iako je u novom obrascu izvješća o troškovima izborne promidžbe predviđeno polje za „Naziv društvene mreže“ i sve su se mreže mogle navesti odvojeno, većina je kandidata_kinja mreže bilježila zbirno tako da još nije moguće ustanoviti koliko je novca zasad otišlo kojoj kompaniji i te podatke nije moguće usporediti s podacima objavljenim od strane samih društvenih mreža.

Svi podaci iz preliminarnih financijskih izvještaja o donatorima, troškovima i medijskim popustima u predsjedničkoj kampanji dostupni su u Gongovoj pretraživoj bazi podataka. Interaktivnu vizualizaciju preliminarnih izvještaja pronađite OVDJE.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama